کد خبر: ۵۰۹۷۱۷
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

شرایط فعلی ایران مستلزم حرکت به سوی آشتی ملی است

راهی جز گفتگوی ملی و اتحاد و آشتی ملی و مشارکت جو شدن شهروندان ایران برای آینده کشور عزیزمان وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
کمال الدین پیرموذن*-امروزه گونه ای ارتقا در سطح فرهنگ جامعه را با طرح بحث((در كنار هميم)) يا ((ما همه با هم هستیم)) در موقع بروز مخاطرات ملی ،لمس و احساس می کنم. 

با اتحاد و گفتگو و آشتی ملی دامنه پشتوانه مشروعیت نظام ارتقا یافته و تامین امنیت و اقتدار و پایداری ایران میسر می گردد. باید حقوق شهروندی، نظام رقابتی حزبی، همبستگی میان نسل ها، مطبوعات آزاد و غیره تامین شود. 

امروزه بسیاری از اختلافات و سو تفاهماتی که بین مردم ایران وجود دارد یا به عدم درک موضوع از تمامی جوانب آن بر می گردد یا به تقلید کور کورانه از هوی و هوس، منافع شخصی، حسادت ها، دشمنی ها و یا قدرت و شهرت طلبی ها، مطلق گرایی گروهی و باندی ارتباط مستقیم دارد. 

تخریب، تحقيرو پایمال کردن حقوق دیگران در جهت بستر سازی برای رشد خویش، باند بازی ها و زیاده خواهی ها و همچنین حذف خصمانه نیروهای انسانی توانمند نه تنها در افزایش اختلافات زیانبار بین گروههای سیاسی موثر بوده، بلکه مسئولان کشور را در حل مسایل و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی داخلی و خارجی کشور ناتوان و عاجز نموده است.


   در اغلب کار ها و خدمات صاحب منصبان، آن چیزی که بیش از هر چیز دیگر ملاک و هدف است. تبلیغ فردی و تبلیغ سیاسی است و نه واقعیت و باطن آن خدمت. به نیروی انسانی کشور که نقش اساسی در توسعه و پیشرفت جوامع ایران رابر عهده دارد، لطمات جبران ناپذیر روز افزونی می رسانند و کماکان در عمل برای لشکر عظیم بیکاران جوان، ظرفیت های شغلی پایدار فراهم نمی آورند.

  تنگ نظران وابسته به بزرگان و نیز برخی از انحصار گران و خود حق پنداران هر دو جناح سیاسی کشور، تغییر رنگ داده و پوسته اعتدال را یدک می کشند، اما تغییر ماهیت نداده، در کوره تندروی های تخریبی می دمند و آتش بیار محرکه هستند. 
  مطلق گرایی و قطبی کردن جامعه توسط انحصارگران  خاص و دافعه ها و انگ زدنهای آنان و سلیقه ای ،انحصارطلبانه و فرا قانونی عمل کردن ها، تلقی بی فایدگی رای دادن را در اقشار انبوه جوامع به دنبال داشته و با بروز اعتراضات مردمی، همواره مشروعیت نظام را در نزد ملل جهان دارای علامت سوال کرده است. 
   مطلق گرایی هیچ کدام از جناح ها و گروه های سیاسی کشور و کشمکش ها و تند روی های تخریبی انحصاگران با روح اسلام، انقلاب، عقل و منطق و منافع ملی سازگار و موافق نیست و باعث انسداد  مشارکت سیاسی در ایران می باشد.

بیایید از انحصار طلبی و خود حق پنداری دست بردارید و به جای محکوم کردن اشخاص مورد وثوق مردم، جناح چپ و سایرین و فرافکنی به درد واقعی ملت و کشور برسید. 

بسیاری از مردم ،شرمنده تامین نان خانواده و یا بنزین ماشين خانواده خویشند. 

یک نفر، یک مسئول، یك رئیس جمهور را در یک شب به برج عاج می بریم و شب بعد به زیر می کشیم و دشنام می دهیم، ما کی می خواهیم اشتباهاتمان را به گردن گيريم؟ 
  
این روزها، مطالبات مردم را به درستی درک کرده اید، ليكن بجهت اختلافات موجود گروهی و بعلل متعدد مشخص ،در عمل در تامین مطالبات و نیاز ها ناتوان هستید.

در دنیای امروز وقتی کسی اندیشه ای یا نظریه ای می دهد، ثانیه ای بعد به غربال نقد فرستاده می شود، اما در این دیار زنده کش، مرده پرست و مرید و مراد باز، همواره به جای نقد و تحلیل، مدح و تجليل وجود داشته است و در نتیجه افرادی همچون احمدی نژاد با کیش شخصیتی متفاوت در گذر زمان، ظهور و بروز می کند. اگر گروهی بموقع بیم دهی در این مورد کردند فوراً به مقابله و مجادله با انان، یورش کردید. 

بر این باورم هیچ راهی برای شکستن بن بست های موجود، جز گفتگوی ملی نداریم و همگان، چه یک فرد و چه یک ملت، باید از اشتباهاتش - به جای فرافکنی و توجیه -  با افتخار یاد کند، چرا که همان خطاها و شکست ها هستند که پل پیروزی و تکامل را به ارمغان می آورند. مخالف تحقیر کردن و انتقام گرفتن چه از خود و چه از دیگری هستم، اما با انتقاد، اعتراف، ادراک، گفتگو و اصلاح موافقم.

امروز هر کسی که در کوره تندروی های تخریبی بدمد و با مردم سالاری دینی و گفتگو و آشتی ملی مخالفت کند، قطعاً راه را برای تحقق تعالی ملت و پیشرفت کشور بسته است. 


حاکمیت، موظف به تامین امنیت مدنی و حقوق شهروندی عموم مردم و نیز زمینه ساز گفتگوی ملی جریانهای سیاسی موجود در کشور هستند. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین