کد خبر: ۵۱۱۰۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

ابتکار: حضور زنان درسالن بسکتبال اولین گام برای ورود آنها به ورزشگاه ها بود

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری،گفت: با تلاش هایی که درحال انجام است مشکل حضور بانوان در ورزشگاهها گام به گام حل می شود و ورود آنها به تالار بسکتبال ورزشگاه آزادی در دیدار تیم های ملی ایران و عراق اولین گام در این زمینه بود.
آفتاب‌‌نیوز :
مسابقه تیم های ملی بسکتبال ایران و عراق در مرحله انتخابی جام جهانی 2019 چین یکشنبه هفته جاری در تالار بسکتبال آزادی انجام شد که طی آن زنان بدون منع اجازه حضور در سالن برگزاری این مسابقه را یافته و بازی را از نزدیک مشاهده کردند.

معصومه ابتکار درباره ورود بانوان به ورزشگاه ها و اینکه حضور بانوان باعث ایجاد نشاط و شادی آنان می شود، اظهار داشت: تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است و حضور بانوان در مسابقات بسکتبال نشانه خوبی برای ایجاد نشاط و شادی میان بانوان است که امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد.

ابتکار با بیان اینکه یکی از بحث های ما برای ایجاد نشاط در جامعه به ویژه میان بانوان نشاط در حوزه ورزش است، تاکید کرد: مصوبه خوبی در ستاد زن و خانواده درباره ورزش خواهیم داشت چون به موضوع تندرستی و ورزش بانوان مرتبط است و در این زمینه تقسیم کار بین دستگاه های اجرایی انجام خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: حضور بانوان در ورزشگاه ها یک مطالبه به حق آنان است و ما تمام تلاش خود را برای تحقق این حق آنان به کار گرفته ایم و حتی این موضوع را در جلسه ای که با فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی داشتیم، مطرح کردیم.
ابتکار ابراز امیدواری کرد با همکاری تمام متولیان امر بتوانیم گام هایی بلند برای تحقق این خواسته و مطالبه به حق بانوان برداریم، همان طوری که در مسابقات بسکتبال حضوری جدی داشتند، این حضور می تواند در دیگر مسابقات نیز محقق شود.

پس از سالها ممنوعیت حضور بانوان در سالن های ورزشی برای تماشای مسابقات، مدتی است در سالن های ورزشی به روی بانوان گشوده شده و این قشر که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند می توانند مسابقات مورد علاقه خود را از نزدیک نظاره گر باشند، این اتفاق مبارک پس از دیدار تیم های ملی فوتسال ایران و روسیه، ششم اسفندماه در تالار بسکتبال ورزشگاه آزادی به شکل گسترده تری رخ داد که می تواند چشم انداز روشن و امیدوار کننده ای برای فردای ورزش کشور باشد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
خیلی ممنون از تلاش های بی وقفه شما، زحمت کشیدید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین