کد خبر: ۵۱۱۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

شیشه‌های شکسته ویترین فوتبال

در بازی امروز هم ساندویچ‌های بی‌کیفیت می‌فروشند، خیابان‌ها بند می‌آیند سکوها پراز زباله می‌شوند و سیگار کشیدن منعی نخواهد داشت!
آفتاب‌‌نیوز :
«بی‌ثباتی و عدم ‌هماهنگی فوتبال ایران را رو به ‌جلو می‌برد! نتیجه‌اش هم می‌شود بلبشوی امروز که با آن مواجه هستیم. مسئولان فوتبال کشور هر چقدر هم بخواهند همه چیز سر جای خودش باشد و یک مسابقه فوتبال پرجمعیت همچون دربی را به بهترین شکل ممکن برگزار کنند، نمی‌توانند! چون همواره مدیران و افرادی هستند که وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند! باز هم اتفاقاتی تکراری رخ خواهد داد که به همه ثابت می‌کند نشانه‌ای از پیشرفت در این فوتبال وجود ندارد! فوتبالی که ویترین آن همین دربی است! ولی سالیان درازی است که در این فوتبال با ویترینی مواجه هستیم که شیشه‌های شکسته و کثیفی دارد! وسایل تزیینی داخل آن هم به‌ درستی و خوبی در کنار هم قرار نگرفته‌اند! منتهی همواره احساسات و جذابیت‌های فوتبالی دربی باعث می‌شود کمتر به این کثیفی‌ها و مشکلاتی که ویترین دارد، توجه کنیم. در واقع با همه این ایرادها بزرگ شده‌ایم و مدیران هم فکر می‌کنند مدیریت یک بازی بزرگ یعنی همان کار پر از عیب و ایراد و حاشیه و مشکلی است که همیشه انجام می‌دهند! غافل از این‌ که برای بهتر برگزار کردن یک مسابقه بزرگ که مورد توجه مردم قرار می‌گیرد نیاز به تغییرات اساسی در تمامی زمینه‌ها داریم.

ماجرای ساندویچ‌ها و آب معدنی ٢هزار تومانی

باز هم آب معدنی ٥٠٠ تومانی، در آزادی ٢٠٠٠تومان به فروش خواهد رسید. ساندویچ‌های بی‌کیفیت در بیرون و داخل ورزشگاه به مردم فروخته خواهد شد. خیلی‌ها برای درآمدزایی بدون این‌ که مجوز بهداشتی داشته باشند، ساندویچ‌هایی درست می‌کنند و در خیابان‌های منتهی به استادیوم و حتی مقابل ورودی‌ها آنها را می‌فروشند! گویا هیچ وقت قرار نبوده روی این مسائل نظارت و بررسی دقیق و کارشناسی وجود داشته باشد. بوفه‌ها مثل همیشه خواهند بود! خوراکی‌هایی با بدترین برند و کیفیت را به بالاترین قیمت به مردم می‌اندازند! حتی بعضی‌ها با سیگارفروشی پول خوبی به جیب می‌زنند. بسته‌های سیگار با دو برابر قیمت بازار به تماشاگران سیگاری که سیگار ندارند یا کم دارند، داده می‌شود! باشگاه‌ها هنوز بعد از ٨٦ دربی برای فروش محصولات خود همچون پرچم، کلاه، شال‌گردن، پیراهن، مچ‌بند و شیپور و ... هیچ مکان اختصاصی، حتی جایگاه سیار و موقت در محوطه ورزشگاه ندارند و عده‌ای با عدم‌رعایت قانون کپی‌رایت این محصولات را به بی‌نظم‌ترین شکل ممکن به مردم می‌فروشند!

استعمال دخانیات آزاد!

بوی بد سیگار و حتی مخدرهای دیگر باز هم هوای آزادی را مثل همیشه غیر قابل تحمل می‌کند. انگار نه انگار که قانونی رسمی در ابتدای فصل مصوب شد که استعمال دخانیات را در استادیوم  ممنوع کرد. بازار فحاشی بین تماشاگران مثل همیشه داغ خواهد بود؛ برای توهین‌های خانوادگی و ناموسی به هر شکلی از هم سبقت می‌گیرند، مهم این است که روی طرف مقابل کم شود. این‌که شعار چه باشد مهم نیست. پس امروز به رسم بد همیشگی بعد از هر صحنه خطرناک، تماشاگران یک تیم با صدای بلند حسرت خواهند خورد! سپس تماشاگران رقیب فحشی به آنها می‌دهند و در قبال آن تماشاگران حسرت‌خورده یک فحش ناموسی به طرف مقابل به صورت دسته‌جمعی می‌دهند و ‌این قضیه بارها و بارها تکرار می‌شود.

خیابان‌ها مسدود می‌شود

ترافیک سنگین در اطراف ورزشگاه آزادی! روز پنجشنبه قطعا این خبر را قبل و بعد از بازی به دفعات در رسانه‌ها با تصاویری از بی‌نظمی و شلوغی‌های کلافه‌کننده مشاهده خواهید کرد. دوباره عده‌ای قابل توجه مجبور می‌شوند ١٠ دقیقه مانده به پایان مسابقه ورزشگاه را ترک کنند تا به‌ زعم خودشان به ترافیک نخورند! آنهایی هم که بعد از سوت پایان و رفتن بازیکنان به رختکن اقدام به ترک آزادی می‌کنند، مجبور خواهند بود ساعت‌ها در ترافیک بیرون ورزشگاه و صدای بوغ وحشتناک و حرکت سانتیمتری خودروها بمانند. ما بیش از ٥٠‌سال است که دربی و مسابقات بزرگ دیگر را برگزار می‌کنیم، اما فجایع مدام تکرار می‌شود! بعد از این همه‌سال مسئولان راهی پیدا نکرده‌اند که در بازی‌های بزرگ، ترافیک بیرون و داخل ورزشگاه وقت تماشاگران و حتی مردم عادی که قصد عبور و مرور دارند را نگیرد. امروز چند ساعت مانده به بازی باز هم خیابان‌های منتهی به ورزشگاه به دلیل ازدحام مسدود خواهد شد. مترو ورزشگاه هم به دلیل فاصله دوری که با استادیوم دارد زیاد برای مردم محبوب نیست! امروز هم اوضاع همان قدر بد می‌شود که قبلا می‌شد!

قصه‌های عجیب بلیت‌فروشی

قبل از دربی هیچ‌کدام از آن ١٠٠‌هزار سرخابی که راهی آزادی خواهند شد، به صورت دقیق نمی‌دانند روی کدام صندلی خواهند نشست! حتی آنهایی که بلیت خریداری کنند هم قطعا نخواهند فهمید روی چه صندلی‌ای بازی را نگاه خواهند کرد. آنها فقط می‌توانند هر جایی که خالی باشد را برای نشستن انتخاب کنند. پس هر کسی زودتر به ورزشگاه برود، جای بهتری گیرش می‌آید! قرار بود با راه‌اندازی سیستم بلیت‌فروشی اینترنتی این فجایع به پایان برسد، اما نرسید! برخی‌ این‌ بار در ورزشگاه بلیت خریداری خواهند کرد و البته خیلی‌ها باز هم بدون بلیت به ورزشگاه خواهند آمد. قطعا باز هم اخباری درباره بازار سیاه بلیت در آزادی خواهیم شنید. باز هم عده‌ای بدون بلیت وارد ورزشگاه می‌شوند و تعداد قابل توجهی از افراد که بلیت در دست دارند در مقابل دوربین‌های تلویزیونی به عدم حضور خود در ورزشگاه با عصبانیت تمام اعتراض می‌کنند. امروز در تصاویری که از سکوهای ورزشگاه آزادی خواهیم دید باز هم راهروهای بین سکوها دیده نخواهد شد و آن‌جا هم مردم خواهند نشست!

خانه خودتان را هم کثیف می‌کنید؟

یک ساعت از پایان دربی شماره ٨٥ گذشته و تمام تماشاگران رفته‌اند. وقتی خبرنگاران از سالن کنفرانس خبری خارج شدند، یکی از کارگران خدمات نظافت ورزشگاه که در حال تمیز کردن سکوها بود با فریاد خبرنگاران را خطاب قرار داد: «توروخدا! تو رو قرآن! تو اون رسانه‌هاتون مطلب بنویسید تماشاگرا تو خونه خودشون هم بشینن بازی نگاه کنن این‌طوری کثیف می‌کنن و آشغال می‌ریزن و میرن؟» راست می‌گفت! دنیایی پوست تخمه، ته سیگار، پلاستیک بستنی و آب معدنی، ساندویچ، پفک و ... سکوها را تبدیل به زباله‌دانی کرده بود! در این دربی هم آزادی زباله‌دانی خواهد شد! آخر مسئولان هنوز نفهمیده‌اند که در سکوها سطل زباله تعبیه کنند!

قصه تکراری سرویس‌های بهداشتی

سرویس‌های بهداشتی ورزشگاه آزادی هیچ‌وقت در بازی‌های بزرگ کفاف تماشاگران را نمی‌دهد! بسیاری به دلیل کثیفی بیش از حد غیر قابل استفاده‌اند و تعداد قابل توجهی از سرویس‌های در ظاهر سالم هم بعد از گذشت چند ساعت از حضور تماشاگران در ورزشگاه به دلیل پر شدن چاه و مشکلاتی که در سیستم فاضلاب ورزشگاه همیشه وجود داشته، وضعیتی با بوی بسیار بد پیدا می‌کنند که در این گزارش نمی‌شود جزییات آن را شرح داد! وضع آبخوری‌ها هم در سرتاسر ورزشگاه خیلی بد است. این‌جاست که فقدان واژه زیرساخت به بهترین شکل ممکن برای ما تعریف می‌شود.

بدون تغییر تا ابد

شرایط کنونی ورزشگاه‌های ایران به‌ ویژه آزادی توهین مطلق به هوادارانی است که همیشه با حضور خود و بلیت خریدن از فوتبال و تیم‌ها حمایت کرده‌اند. منتهی در تمام این سال‌ها با این‌ که قیمت بلیت به شکلی نجومی نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده، خدمات به تماشاگران و وضع ورزشگاه هیچ تغییری نداشته است. جالب این‌جاست که تمام این مشکلات برای این دربی هم تکرار خواهد شد. دقت کنید! دربی شماره ٨٦ و باز هم همین مشکلات!»

منبع:‌ شهروند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین