کد خبر: ۵۱۱۴۳۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

توهین به مقام‌های سیاسی در اتریش آزاد شد

دادگاه تجدیدنظر وین در حکمی در روز پنج شنبه اول مارس توهین به مقام‌های سیاسی اتریش را آزاد اعلام کرد و آن را بخشی از حق آزادی عقیده و بیان برشمرد.
آفتاب‌‌نیوز :
چندی پیش رهبر حزب راست افراطی «آزادی اتریش» و معاون صدر اعظم این کشور هانس کریستن اشتراخه از یک گروه چپ افراطی به علت توهین علنی در جریان تظاهراتی عمومی به دادگاه شکایت کرده بودند. در دادرسی اولیه حکم به نفع گروه چپ افراطی صادر شد. به همین علت آقای اشتراخه به حکم صادر شده اعتراض و تقاضای تشکیل دادگاه تجدید نظر کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در دادگاه تجدید نظر که روز چهارشنبه تشکیل شد، قضات تاکید کردند که «ابراز مخالفت با یک رهبر سیاسی» می‌تواند با عباراتی «تحریک‌آمیز و تکان‌دهنده» بیان شود و این «یک عنصر اساسی از حق آزادی عقیده» است.

توهین به مقام‌های سیاسی در اتریش آزاد اعلام شد

فعالان یک سازمان چپ افراطی طی تظاهراتی که در ماه اکتبر برگزار شده بود معاون صدر اعظم هانس کریستن اشتراخه را با کلمات رکیکی مورد خطاب قرار داده بودند. با اعلام حکم دادگاه تجدید نظر، فعالان سازمان چپ افراطی به استقبال حکم دادگاه رفته و آن را «یک پیروی برای آزادی عقیده و آزادی بیان» قلمداد کردند. آنها امیدوارند که از این پس می‌توانند در تمام بحث‌های سیاسی به کریستن اشتراخه توهین کنند.

حکم دادگاه تجدید نظر وین، در راستای رویه قضایی اروپایی و برخلاف آرای محاکم فرانسوی در مورد مشابه به نظر می‌رسد. در فرانسه در سال ۲۰۰۹، یک مرد ۵۷ ساله در هنگام عبور رییس جمهور وقت فرانسه، نیکولا سارکوزی، نوشته‌ای را در دست گرفته بود که بر روی آن سارکوزی را با کلمات رکیک مورد خطاب قرار داده بود. این مرد به پرداخت ۳۰ یورو جریمه محکوم شد. اما دیوان حقوق بشر اروپا در سال ۲۰۱۳ این حکم را برخلاف حق آزادی بیان دانست.

منبع: یورونیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
خوش به حال آنها هم دنیا را دارند و هم آخرت چون دروغ نمیگند. ریا کاری ندارند . اختلاس نمیکنند. همه در برابر قانون یکسانند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
آزادی یعنی این
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
ما کجاییم و آزادی کجا ؟؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین