کد خبر: ۵۱۲۳۱۶
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
وزیر کشور خبر داد:

کاهش ۵۰ درصدی قاچاق در کشور / انتصاب رئیس جدید ستاد مبارزه با قاچاق در روزهای آینده

وزیر کشور از کاهش ۵۰ درصدی قاچاق در کشور خبر داد و گفت که میزان قاچاق به ۱۱ میلیارد دلار رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به میزان ۲۱ میلیارد دلاری قاچاق در گذشته گفت: در حال حاضر میزان قاچاق در حدود ۱۱ تا ۱۲ میلیارد دلار محاسبه می‌شود که بیانگر این است که حدود ۵۰ درصد موفقیت حاصل شده است.

وی در خصوص نشست مشترک نمایندگان مجلس و دولت در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز جلسه خوبی در مجلس در رابطه با سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور برگزار شد و معتقدیم سوال حق نمایندگان است.

وزیر کشور ادامه داد: بنده به عنوان نماینده رئیس‌جمهور در خصوص سوال نمایندگان مجلس درباره وضعیت قاچاق کالا و ارز توضیحاتی در این نشست ارائه دادم.

رحمانی فضلی افزود: با توجه به سابقه حضور در دیوان محاسبات درباره ریشه‌ها و مسائل پیرامون قاچاق کالا و ارز توضیحاتی در جلسه مطرح کردم، البته در این رابطه ضعف‌ها و قوت‌هایی در قانون وجود دارد.

وزیر کشور اظهار کرد: در خصوص اقداماتی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای جلوگیری از قاچاق انجام داده توضیحاتی به نمایندگان سوال‌کننده ارائه شد و در مجموع اقدامات خوبی صورت گرفته چرا که بر اساس همان برآوردها، معیارها، شاخص‌ها و محاسبات قبلا رقم و میزان قاچاق حدود ۲۱ میلیارد دلار محاسبه شده بود اما در حال حاضر میزان قاچاق در حدود ۱۱ تا ۱۲ میلیارد دلار محاسبه می‌شود که بیانگر این است که حدود ۵۰ درصد موفقیت حاصل شده است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه‌ نرم‌افزاری نیز اقداماتی صورت گرفته و سامانه‌های خوبی تعریف شده البته در خصوص اصلاح قانون نیز پیگیری‌هایی انجام شده و سطح کنترل‌ها در مبادی خروجی به‌ویژه در خصوص قاچاق سوخت ارتقاء یافته است و تقریبا ۶۰ درصد مشکل قاچاق سوخت حل شده است.

وی در این رابطه افزود: برای جلوگیری از قاچاق سوخت از ظرفیت تعاونی ها استفاده شده، همچنین در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز به بحث رجیستری تلفن ها توجه شده اما گام های دیگری در این راستا باید برداشته شود، ریشه مسائل مربوط به قاچاق به نامتوازن بودن فعالیت های اقتصادی و تفاوت سود و درآمد حاصل از قاچاق و فعالیت رسمی اقتصادی ارتباط دارد که باید این موضوعات توسط تعرفه ها و سیستم های خود کنترلی جبران شود.

وزیر کشور افزود: ۲۴ دستگاه عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند که هماهنگی بین این ۲۴ دستگاه کار آسانی نیست.

به گزارش ایسنا، وزیر کشور یادآور شد: در حال حاضر مسئول ستاد مبارزه با قاچاق کالا به دلیل اینکه مسئولیت دیگری را برعهده گرفته است این پست به صورت موقت درمدت  ۲ تا ۳ ماه به بنده محول شده اما رئیس‌جمهور حکم ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در روزهای آتی صادر خواهد کرد و شخصی را به عنوان مسئول این ستاد  معرفی می‌کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین