کد خبر: ۵۱۲۵۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

تغییر لوگو گوگل به‌خاطر تولد «مارکز»

گوگل به مناسبت نودویکمین سالگرد تولد «گابریل گارسیا مارکز» لوگو خود را تغییر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 «سرچ انجین لند» نوشت: با رسیدن نودویکمین سالروز تولد «گابریل کارسیا مارکز» ـ نویسنده فقید برنده نوبل ادبیات ـ موتور جست‌وجوی گوگل لوگو زیبایی برای خود طراحی کرد.

تغییر لوگو گوگل به‌خاطر تولد «مارکز»

روز گذشته ششم مارس مصادف بود با سالروز تولد نویسنده «صد سال تنهایی» و لوگو گوگل هم طرحی خوش‌رنگ از «ماکوندو» دنیای خلق‌شده توسط این نویسنده کلمبیایی در مشهورترین رمانش بود.

«گابریل گارسیا مارکز» که از مشهورترین نویسندگان آمریکای لاتین به حساب می‌آمد، ششم مارس ۱۹۲۷ در آرکاتاخنای کلمبیا متولد شد. «گابو» زمانی که در دانشگاه ملی کلمبیا رشته حقوق می‌خواند، به طور جدی وارد کار روزنامه‌نگاری شد. «مارکز» در طول عمرش آثاری را چون «پاییز پدرسالار» (۱۹۷۵) و «عشق سال‌های وبا» (۱۹۸۵) که از معروف‌ترین رمان‌هایش هستند، خلق کرد.

این نویسنده کلمبیایی این شانس را داشت که در زمان حیاتش به موفقیت مالی برسد و مورد تحسین منتقدان ادبی قرار گیرد؛ اتفاقی که برای خیلی از همتایان او رخ نمی‌دهد. «گابو» را پس از «میگوئل سروانتس» نویسنده قرن هفدهمی «دن کیشوت»، محبوب‌ترین نویسنده اسپانیولی‌زبان می‌دانند. علاوه بر محبوبیت ادبی، «مارکز» برای خلق سبک ادبی «رئالیسم جادویی» هم اعتبار بسیاری برای خود خرید. با این حال این‌ها تنها افتخارهای ادبی «مارکز» نیستند؛ او در هشتم دسامبر ۱۹۸۲ مهم‌ترین جایزه ادبی جهان، یعنی نوبل را به دست آورد.

«گابریل گارسیا مارکز» سال ۲۰۱۴ در یکی از روزهای نیمه ماه آوریل با زندگی وداع گفت. او ۱۲ سال پایانی عمرش را با سرطان غدد لنفاوی جنگید و در سال‌های آخر درگیر زوال عقل و آلزایمر شده بود. وضعیت بد سلامتی او طی سال‌های آخر، جامعه ادبیات و روزنامه‌نگاری جهان را متأثر و مرگ او کتاب‌دوستان بی‌شماری را در سرتاسر دنیا اندوهگین کرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین