کد خبر: ۵۱۲۶۳۰
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵

رونمایی «فولکس واگن» از طرح خودروی الکتریکی خودران+فیلم و عکس

این خودرو بدون پدال یا فرمان است و درهایش با استفاده از تشخیص چهره باز می شوند. مسافران می توانند با استفاده از صدا و حرکت دست با دوربین دیجیتالی فرمان دهنده با خودرو ارتباط برقرار کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس علم و فناوری- شرکت آلمان «فولکس واگن» از طرح خودروی مفهومی الکتریکی خودران خود رونمایی کرده است. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این خودرو بدون پدال یا فرمان است و درهایش با استفاده از تشخیص چهره باز می‌شوند. مسافران می‌توانند با استفاده از صدا و حرکت دست با دوربین دیجیتالی فرمان‌دهنده با خودرو ارتباط برقرار کنند. 

این خودرو هیچ نیازی به مداخله انسانی برای رانده شدن ندارد. به نظر می‌رسد که یک کنسول مرکزی در وسط خودرو وجود دارد. این خودرو به عنوان طرحی مفهومی باقی می‌ماند و انتظار نمی‌رود برای سال‌های نزدیک در دسترس و تولید باشد بلکه چشم‌اندازی را برای نسل بعدی خودروها در آینده پیش‌رو قرار می‌دهد که به عنوان خودروهای هوشمند شناخته می‌شوند. تام این خودرو مفهومی I.D Vizzion است که در نمایشگاه موتور و خودرو در ژنو به نمایش گذاشته شده است. 

علاوه بر نداشتن فرمان و پدال این خودرو حتی داشبورد هم ندارد. با موتور ۳۰۰ اسب بخار محدوده‌ای ۶۶۵ کیلومتری را طی می‌کند. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ میلادی این خودرو ساخته نشود. از جمله تجهیزات آن می‌توان به دوربین‌ها، اسکنرهای لیزری، سنسورهای رادار دار و سنسورهای اولتراسونیک و حساس نسبت به صدا اشاره کرد. پنجره‌ها دارای قابلیت الکتروشیمیایی هستند و  می‌توانند در صورت تمایل مسافران به سفر طولانی مدت تیره شوند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین