کد خبر: ۵۱۳۰۱۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴
کمیسیون امنیت ابعاد حمله به سفارت ایران در لندن را بررسی می‌کند

حمله به سفارت ایران در لندن/بازداشت مهاجمان و اعتراض شدید ایران به انگلیس+فیلم و عکس

سفیر ایران در لندن تایید کرد: تعداد اندکی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تعرض کردند. حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در ساعات پایانی جمعه شب بعد از ساعاتی پر استرس برای کارکنان سفارت و مردم ایران با اعلام دستگیری متعرضان به سفارت از سوی پلیس لندن در صفحه توییتر خود اعلام کرد: ساعت ده شب به وقت لندن است. میله پرچم ترمیم شد و به کوری دشمنان میهن، پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران در اهتزاز است.
آفتاب‌‌نیوز :
حمید بعیدی نژاد در توییتی گفت: تعداد اندکی از این افراد با شکستن پرچم، در حال شعار علیه مقامات کشور و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود، آنها با چماق و قمه دیده شدند. پلیس در محل حاضر است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ بعیدی‌نژاد در توئیتی دیگر نوشت: متعرضان فقط روی بالکن بیرونی ساختمان سفارت بوده و در محاصره پلیس هستند. همکاران همه در داخل سفارت در آرامش و امنیت هستند.

ماجرای تعرض به سفارت ایران در لندن/بازداشت مهاجمان و اعتراض شدید ایران+فیلم و عکس


سفیر کشورمان در سومین توییت خود از لندن اعلام کرد: پلیس با آوردن بالابر بلند در خیابان، خود را روبروی بالکن سفارت و در موقعیت جلوی متعرضان قرار داده و می خواهد با گفتگو چهار جوان متعرض را دعوت به تسلیم کند.

بعیدی‌نژاد در توییتی دیگر خبر داد: چهار متعرض توسط پلیس دستگیر و با ماشین به ایستگاه پلیس برده شدند. هنوز از احتمال حضور افراد دیگری از این فرقه در اطراف ساختمان اطمینان وجود ندارد.

ماجرای تعرض به سفارت ایران در لندن/بازداشت مهاجمان و اعتراض شدید ایران+فیلم و عکس

به دنبال این حادثه بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که جمهوری اسلانی ایران به دولت انگلیس در پی تعرض به سفارت کشورمان در لندن اعتراض کرد.

ماجرای تعرض به سفارت ایران در لندن/بازداشت مهاجمان و اعتراض شدید ایران+فیلم و عکس

اعتراض شدید ایران به دولت انگلیس

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به دولت انگلیس در پی تعرض به سفارت کشورمان در لندن خبر داد.

به گزارش ایسنا در پی ورود چند نفر از هواداران یک فرقه تندروی مقیم انگلیس به بالکن سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن و اهانت به پرچم مقدس کشورمان، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بلافاصله پس از وصول این خبر آقای دکتر عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات‌های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.

قاسمی افزود: سفیر انگلیس در تهران نیز ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلیس گفت: پلیس ضدشورش انگلیس در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد. تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات‌های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمین به داخل سفارت به عمل آمده است.

دستگیری متعرضان

بهرام  قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام اینکه متعرضان به بالکن سفارت کشورمان در لندن دستگیر شدند از ختم این غائله نمایشی خبر داد.

 این دیپلمات ارشد کسورمان خواستار محاکمه و مجازات آمران و عاملان این اقدام شد.

 کمیسیون امنیت ابعاد حمله به سفارت ایران در لندن را بررسی می‌کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون موضوع حمله به سفارت ایران را در لندن مورد بررسی قرار می‌دهد و از دستگاه دیپلماسی هم در این زمینه توضیح خواهد خواست.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن محکوم کردن تعرض افراد غیرمسئول به سفارت ایران در لندن اظهار کرد: سفارت ایران در انگلستان جزئی از خاک کشور ما محسوب می‌شود و مسئولیت این تعرض به عهده دولت انگلیس است و بر این اساس لندن باید پاسخگوی این اتفاق باشد.کمیسیون امنیت ملی حتما این موضوع را بررسی می‌کند و از دستگاه دیپلماسی هم در این زمینه توضیح خواهد خواست.

نقوی حسینی درباره تاثیر این اتفاق بر روابط دو کشور گفت: ما باید این موضوع را بررسی کنیم و ببینیم متعرضین چه کسانی بودند، تعرض چگونه صورت گرفته و آیا تعللی که وجود داشته عمدی بوده یا خیر تا بتوانیم به صورت دقیق‌تر در این باره اظهار نظر کنیم.

جمالی: طراحی حمله توسط سیستم‌های امنیتی انگیس!

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با بیان اینکه دولت انگلیس باید مسئولیت حمله به سفارت ایران در این کشور را بپذیرد گفت که طراحی این حمله توسط سیستم‌های امنیتی انگلستان و برای خوشایند ولیعهد عربستان صورت گرفته است.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حمله به سفارت ایران در لندن اظهار کرد: ما این حمله را کاملا حساب شده و از پیش تعیین شده می‌دانیم. نیروهای اطلاعاتی و امنیتی انگلستان آنقدر قدرت دارند که چنین مسائلی را پیش‌بینی کنند و ما معتقدیم طراحی این حمله توسط سیستم‌های امنیتی انگلستان برای خوشآیند محمد بن سلمان بوده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: همزمانی این حرکت با سفر محمدبن سلمان و موضع‌گیری سرسختانه،لجوجانه و همراه با عناد مقامات انگلیسی علیه ایران و همچنین همزمانی آن با نشست چهار جانبه اعراب و موضع‌گیری کشورهایی مثل بحرین که با انگلیس کاملا هماهنگ هستند و هماهنگی‌های اخیر آمریکا و انگلیس جای تامل دارد.

جمالی تصریح کرد: این حرکت به وسیله گروهی انجام شده که تاکنون چنین اقداماتی را از آن سراغ نداشتیم. این گروه منسوب به فرقه شیرازیه هستند که توسط استعمار انگلیس و برای بدنام کردن وجهه شیعیان به وجود آمده‌اند و از همه مقدورات تبلیغاتی، رسانه‌ای و فضای مجازی انگلستان و کشورهای غربی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه حمله جمعه شب به سفارت ایران شبیه حمله به سفارت ایران در لندن در دهه 60 است که منجر به شهادت و زخمی شدن کارمندان سفارت شد و از سوی منافقان صورت گرفت افزود: این اقدام نابخردانه و دور از تعهدات بین‌المللی و دیپلماتیک و ناشی از کینه‌جویی انگلیس بود که ریشه  در تاریخ استعمار این کشور دارد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت انگلیس باید مسئولیت این حمله را بپذیرد و نسبت به جبران خسارات و عذرخواهی اقدام کند گفت:‌جمهوری اسلامی از طریق دیپلماتیک، قضایی و سیاسی پیگیر این قضیه خواهد بود و مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی نیز واکنش مناسبی را نسبت به آن خواهند داشت.

پلیس انگلیس دستگیری متعرضان به سفارت ایران در لندن را تأیید کرد

سخنگوی پلیس لندن اعلام کرد که چهار نفر بعد از بالا رفتن از بالکن طبقه اول سفارت ایران در لندن در روز جمعه (دیروز)، دستگیر شدند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، این چهار نفر به ظن وارد کردن خسارت و ورود غیرقانونی به یک مکان دیپلماتیک دستگیر شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هیچ کس در حین حمله معترضان به سفارت ایران در لندن آسیب ندیده است و معترضان بعد از حدود سه ساعت، خودشان از ساختمان خارج شدند.

اهتزاز پرچم ایران در سفارت کشورمان در لندن

ساعاتی بعد از آنکه عصر روز جمعه به وقت لندن تعدادی اندک از فرقه‌ای مذهبی به سفارت ایران در کشور انگلستان تغرض کرده و پرچم کشورمان را به پایین کشیدند، پرچم کشورمان در جای خود در سر در ورودی ساختمان سفارت نصب شد.

حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در ساعات پایانی جمعه شب بعد از ساعاتی پر استرس برای کارکنان سفارت و مردم ایران با اعلام دستگیری متعرضان به سفارت از سوی پلیس لندن در صفحه توییتر خود اعلام کرد: ساعت ده شب به وقت لندن است. میله پرچم ترمیم شد و به کوری دشمنان میهن، پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران در اهتزاز است.

ماجرای حمله به سفارت ایران در لندن/بازداشت مهاجمان و اعتراض شدید ایران به انگلیس+فیلم و عکس


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
12
پس حمله به سفارت کشور دیگه خیلی کار زشتیه ؟؟؟؟؟
ما تا الان که اینکار رو نکردیم .
ناشناس
|
Sweden
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
10
از دیوار سفارت بالا رفتم چه مزه ای داره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
2
بابا شوخی نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
6
..پس نتیجه میگیریم انگلیس هم دلواپس داره..حرکت قرون وسطایی
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
4
مگر تجاوز به حریم سفارت خانه ها اشگال دارد ؟ تازه کوکتل مولوتف هم در کار نبوده مارا از حیرت بدر آرید تجاوز به سفارت خانه اشگال دارد ؟
سيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
1
چيزي كه عوض داره گله نداره .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین