کد خبر: ۵۱۳۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

ورود زنان به ورزشگاه فرصت است یا تهدید؟

اگر مسئولان ما همچنان به عقیده پیشین خود پافشاری کنند و درهای ورزشگاه را به روی بانوان ببندند، در آینده این آسیب به بحران بدل می‌شود و خارج شدن از آن دشوارتر خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
طیبه سیاوشی، نماینده مجلس در روزنامه آرمان امروز نوشت: «بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها تنها یک حق نیست. جدای از زاویه حق فردی و شهروندی و البته اصل بیستم قانون اساسی که در آن همه مردم اعم از زن مرد در حقوق اجتماعی و سیاسی حق برابر دارند، باید از منظر جامعه شناسی هم مورد بررسی قرار گیرد.

جامعه شهری در کشور ما رو به گسترش است و در شهرهای مدرن و کلان شهرهایی چون تهران، اصفهان، تبریز، شیراز و غیره باید نیاز انسان‌ها و طبقات اجتماعی در اولویت قرار گیرد. امروزه حضور در ورزشگاه‌ها یک نیاز است و جوانان ما اعم از دختر و پسر نیاز دارند تا ساعاتی در محیطی سالم و با نشاط حاضر باشند. بحث ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را نه تنها حق بلکه باید در زمره نیازهای اجتماعی دانست. نباید نگاه تهدید به آن کرد بلکه این یک فرصت است. این که بانوی ایرانی در فضایی امن و با نشاط و در محیط فرهنگی حاضر شود و با شادابی خارج شود نه تنها به بهبود محیط اجتماعی و خانوادگی ما کمک می‌کند بلکه به جای این که زمینه بحران‌سازی را فراهم نماید جامعه را سالم‌تر خواهد کرد.

اگر مسئولان ما همچنان به عقیده پیشین خود پافشاری کنند و درهای ورزشگاه را به روی بانوان ببندند، در آینده این آسیب به بحران بدل می‌شود و خارج شدن از آن دشوارتر خواهد بود. بنده اخیرا در جریان مسابقه بسکتبال به‌ رغم مشغله‌های کاری در سالن حاضر شدم و از دیدن خیل عظیم بانوان در آن مسابقه به شگفت آمدم. به راحتی می‌توانم بگویم که بیشتر از نیمی از جمعیت سالن را بانوان تشکیل می‌دادند و نه تنها در حین بازی بلکه در پایان مسابقه نه تنها مشکل فرهنگی و اخلاقی به وجود نیامد بلکه حضور خانم‌ها به سالم‌تر شدن محیط ورزشگاه و دمیدن حس شادابی و نشاط به سکوها کمک شایانی کرد.

بنده نه به عنوان یک منتقد و نه یک مخالف بلکه به عنوان بخشی از این نظام معتقدم آنهایی که به دنبال محدود کردن حضور بانوان هستند خود باعث ایجاد مشکل برای نظام می‌شوند. این که بانوی ما چه به صورت تفکیک شده و چه به شکل خانوادگی در ورزشگاه حاضر شود خدشه‌ای به ارزش‌ها و باورهای جامعه وارد نمی‌کند ولی برعکس اگر همین جوان ما دور از چشم خانواده در هر گوشه و کنار و هر محیط زیرزمینی بدون نظارت مسئولی به دام اتفاق ناگواری چون اعتیاد دچار شود، اینجاست که برای نظام و جامعه مشکل‌آفرین خواهد شد و آنجاست که باید نگران شد. در مجموع باید مسئولان به این مساله با دید روشن‌تری نگاه کنند.

اگر روزی این محدودیت برداشته شود بی‌شک جامعه حرکت رو به رشد خواهد داشت و قشر جوان هم با مسئولان همراه‌تر خواهند بود. حق ورود به ورزشگاه از مطالبات و نیاز جامعه امروزاست که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. به این نیاز باید به دید یک فرصت نگریست. فرصتی که می‌تواند آینده را برای جوانان ما روشن‌تر کند و هم دغدغه مسئولان را برطرف نماید.»
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین