کد خبر: ۵۱۳۱۷۱
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰

افزایش مخاطرات تنفسی استفاده از شوینده‌ها در خانه‌تکانی

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان از افزایش آمار مخاطرات تنفسی بر اثر استفاده از شوینده‌ها در خانه‌تکانی در استان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
عباس اولیاسمیع، با اشاره به ایجاد مشکلات تنفسی برای تقریبا 50 نفر در آستانه نوروز بر اثر خانه‌تکانی در سطح استان، اظهار کرد: در یک ماه اخیر حداقل روزانه یک نفر در اثر خانه‌تکانی ناایمن دچار مشکلات تنفسی شده و با سامانه 115 تماس گرفته است.

وی یادآور شد: متأسفانه با وجود اینکه چندین سال است از رعایت اصول ایمنی صحبت می‌کنیم اما باز هم شاهد بروز مشکلات تنفسی و یا شکستگی استخوان‌های افراد خانواده بر اثر خانه‌تکانی ناایمن هستیم.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان خاطرنشان کرد: خانم‌های خانه‌دار عمدتا بر اثر بالا رفتن از چهارپایه، افتادن از نردبان و یا تلفیق چند مواد شیمیایی با یکدیگر دچار آسیب می‌شوند.

اولیاسمیع ضمن تأکید بر رعایت اصول ایمنی اظهار کرد: خانم‌های خانه‌دار در زمانی‌که می‌خواهند منزل را برای خرید و یا ... ترک کنند از مواد شوینده استفاده کنند تا هم اثر پاک‌کنندگی بالایی داشته باشد و هم کلر تولید شده از این مواد به آنها آسیب نزند.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هیچ‌گونه آسیب‌دیدگی ناشی از وزش باد و مسمویت‌های ناشی از گازگرفتگی در استان گزارش نشده است، اعلام کرد: در پی وزش تندباد در روز گذشته هیچ‌گونه تماسی با مرکز فوریت‌های پزشکی مبنی بر آسیب‌دیدگی بر اثر وزش باد گزارش نشده است.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین