کد خبر: ۵۱۳۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶

آخوندی: آزادراه تهران شمال با 90 درصد پیشرفت فیزیکی بشدت فعال است

عباس آخوندی گفت: آزادراه تهران شمال پروژه ای پیچیده است که به طول آزادراه تونل دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر راه و شهرسازی در خصوص اتمام پروژه آزادراه تهران شمال گفت: این پروژه بشدت فعال است و در حال حاضر بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

«عباس آخوندی» روز شنبه در حاشیه امضای قرارداد ساخت 439 کیلومتر آزادراه در جمع خبرنگاران افزود: آزادراه تهران شمال پروژه ای پیچیده است که به طول آزادراه تونل دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار و 400 کیلومتر آزادراه داریم، گفت: برنامه ششم و هفتم ما را مکلف می کند که میزان آزادراه ها به 10 هزار کیلومتر برسد خوشبختانه در سال 95 و 96 قرارداد ساخت یک هزار و 113 کیلومتر آزادراه را امضا کردیم و امروز نیز 440 کیلومتر دیگر اضافه شد و برای ساخت 800 کیلومتر نیز در حال مذاکره هستیم.

آخوندی استقبال بخش خصوصی از این حجم سرمایه گذاری در آزادراه ها را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: حجم اشتغال خوبی این پروژه دارد، در یک هزار و 113 کیلومتری که شروع کردیم، بیش از 5 هزار دستگاه ماشین آلات کار می کنند و بیش از 17 هزار نفر به صورت مستقیم در حوزه ماشین آلات و کارگران روزمزد فعال هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به مشکلات مالی دولت با گرایش در جهت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، چرخ توسعه زیربنای کشور با سرعت خوبی بچرخد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حجم ارقامی که امضا شده بیش از کل بودجه این وزارتخانه است، گفت: بودجه پیش بینی شده برای سال 1397، کمتر از پنج هزار میلیارد تومان است در حالی که میزان قراردادهای امضا شده در این بخش نیز بیش از 11 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش ایرنا، طول آزادراه تهران - شمال 121کیلومتر بوده و دارای 2 خط ( در فرازهای تند 3 خط) در هر باند است و حداکثر شیب طولی مسیر 6 درصد، حداقل شعاع قوس ها400 متر و میانگین سرعت سیر 80 کیلومتر در ساعت است.

تعداد تونل ها (در باند رفت و برگشت) 180 رشته تونل در مجموع به طول تقریبی 100 کیلومتر است و بلندترین آنها تونل های بلند تالون و البرز به ترتیب به طول تقریبی 4 هزار و 900 متر و 6 هزار و 400 متر (در هر باند) در این آزاد راه در حال انجام مراحل پایانی قرار دارد.

تعداد پلهای بزرگ (در باند رفت و برگشت ) جمعا' 95 دستگاه پل و طول کل آن حدود 13 کیلومتر خواهد بود و حجم عملیات خاکی (مجموع عملیات خاکبرداری و خاکریزی) حدود 42میلیون متر مکعب پیش‌بینی شده است.

مسیر آزادراه از تقاطع غیر همسطح با بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع و در امتداد دره کن پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور می کند. این آزادراه سپس توسط تونل بلند تالون به طول 4 هزار و 900 متر از دل این رشته کوه عبور کرده و دامنه های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می گیرد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین