کد خبر: ۵۱۴۲۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

دولت ترامپ روسیه را هدف تحریم‌های جدیدی قرار داد

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه در پاسخ به آنچه که "مداخله انتخاباتی و حملات سایبری از سوی مسکو" خوانده شده،‌ اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 این تحریم‌ها قرار است چند سازمان و فرد را به تلافی آنچه که آمریکا هک کردن زیرساخت‌هایش توسط روسیه خواند، هدف قرار دهد در همین راستا 19 شهروند روسیه‌ای و 5 سازمان نیز به اتهام مداخله انتخاباتی و حملات سایبری از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا مورد تحریم قرار خواهند گرفت.

این مهم‌ترین اقدامات تنبیهی آمریکا علیه روسیه در دولت ترامپ در ارتباط با اتهام مداخله انتخاباتی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 محسوب می‌شود. با وجود آنکه وزارت خزانه داری آمریکا هدف قرار دادن الیگارش‌ها و مقام‌های نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به تاخیر می‌اندازد،‌ اما گفته که تحریم‌های بیشتر در راه هستند و برای نخستین بار مسکو را برای حملات سایبری که نهادها و زیرساخت‌های آمریکا از جمله شبکه برق‌رسانی را هدف قرار داده‌اند، متهم کرده است.

در میان نهادهایی که هدف این تحریم‌های جدید بخاطر مداخله انتخاباتی قرار گرفته‌اند، سرویس‌های اطلاعاتی مهم روسیه یعنی FSB و GRU نیز هستند.

همچنین آژانس روسیه‌ای تحقیقات اینترنتی که اخیرا از سوی رابرت مولر، بازرس فدرال ویژه پرونده تحقیقات مربوط به مداخله انتخاباتی روسیه هدف اتهام‌زنی قرار گرفت، نیز در این تحریم‌ها گنجانده شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، همچنین این تحریم‌ها تعدادی از افراد را بخاطر تلاش‌های مداوم برای هک شبکه برق‌رسانی آمریکا هدف قرار داده‌اند. روز پنجشنبه وزارت امنیت کشور آمریکا اعلام کرد، ‌حدود یک سال پیش هکرهای روسیه‌ای شروع به هدف قرار دادن سازمان‌های تجاری آمریکا و همچنین بخش‌های تولید و ساخت و ساز، آبرسانی، هوانوردی و هسته‌ای کردند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین