کد خبر: ۵۱۴۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳

موج سرمای اخیر در اروپا باعث تشدید آلودگی هوا شد

آخرین روزهای موج سرمای وارد شده از شرق به اروپا باعث تشدید مشکل آلودگی هوا در مناطق وسیعی از انگلیس، آلمان، بلژیک و هلند شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آلودگی های ناشی از صنعت، ترافیک و سوزاندن چوب و زغال سنگ در خانه ها می‌تواند تا ۱۰ روز در هوا باقی بماند. این بدان معنی است که آلودگی‌های منتشر شده در یک قسمت از اروپا می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در صدها کیلومتر دورتر شود و اگر سرعت باد کاهش یابد، این آلودگی ها می تواند کل یک منطقه را درگیر کند.

آلودگی ذرات معلق از منابع مختلفی از جمله سوزاندن زغال سنگ در شرق اروپا (لهستان) و سیستم های گرمایشی خانگی در انگلیس و دیگر بخش های اروپای غربی به وجود آمده است. همچنین ذرات منتشر شده از اگزوزهای دیزلی نیز به این موارد اضافه می شود.

ذرات منتشر شده از سیستم های گرمایشی با توجه به هجوم موج سرمای اخیر افزایش یافت. به طوری که شبکه ملی نیرورسانی انگلیس هشداری جهت تامین گاز صادر کرد.

به گزارش گاردین، موج سرمای بی سابقه اخیر در اروپا باعث شد بسیاری از مردم در انگلیس برای گرم کردن فضای خانه هایشان به سوزاندن چوب به طور شبانه روزی روی بیاورند. دوده‌های حاصل از چوب‌سوزی در هوا واکنش‌های شیمیایی انجام می‌دهند که باعث تولید آلودگی های بیشتر می شود.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین