کد خبر: ۵۱۴۸۳۰
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴

آمریکا؛ پسر ۹ ساله بخاطر بازی ویدیویی خواهر ۱۳ ساله خود را کشت

آمریکا یکی از معدود کشورهایی است که قانون اساسی آن از حق داشتن اسلحه حمایت می‎کند.
آفتاب‌‌نیوز :
یک پسر ۹ ساله آمریکایی در شهر ممفیس واقع در ایالت تنسی بخاطر نزاع بر سر یک بازی ویدیویی خواهر ۱۳ ساله خود را با شلیک گلوله کشت.

این اتفاق در حالی افتاد که این دو بر سر دسته بازی با یکدیگر درگیر شدند و پسر با یک تفنگ از پشت به سر خواهرش شیک کرد. به گفته پلیس محلی این دختر ۱۳ ساله در بیمارستان بر اثر شدت جراحات جان باخت.

هنوز مشخص نیست که این سلاح چطور به دست این کودک رسیده است. به گفته پلیس احتمالا وی در تلویزیون یا بازی‌های ویدیویی این مساله را دیده اما درک درستی از کاری که انجام داده نداشته است.

براساس گزارش موسسه غیرانتفاعی «آرشیو خشونت با سلاح گرم (Gun Violence Archive)»، تنها در سه ماه اول سال جدید میلادی قریب به ۳۰۰۰ هزار نفر در حوادث تیراندازی جان خود را در ایالات متحده آمریکا از دست داده‌اند.

آمریکا یکی از معدود کشورهایی است که قانون اساسی آن از حق داشتن اسلحه حمایت می‎کند. متمم دوم قانون اساسی این کشور می‌گوید: «داشتن یک نیروی منظم شبه نظامی مردمی برای امنیت یک کشور آزاد ضروری است و حق مردم برای حمل و نگهداری اسلحه، نباید نقض شود».

کنگره ایالات متحده آمریکا به تازگی با هدف کاهش محدودیت‌های حمل اسلحه، دو قانون مربوط به استفاده از صدا خفه کن در اسلحه و همچنین حق حمل پنهانی اسلحه در زمان سفر در ایالت‌های آمریکا را به بحث گذاشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین