کد خبر: ۵۱۴۸۷۴
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵

پوتین: روسیه وارد رقابت تسلیحاتی نخواهد شد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که مسکو وارد رقابت تسلیحاتی جدید نخواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
پوتین روز دوشنبه در دیدار با هفت نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری گفت: بدیهی است که باید توجه لازم را به تقویت توانمندی دفاعی کشور داشته باشیم.

خبرگزاری تارس به نقل از پوتین نوشت: هیچکس قصد ورود به رقابت تسلیحاتی را ندارد، برعکس قصد داریم روابط با همه کشورهای جهان را به گونه ای بنا کنیم که سازنده باشد.

رئیس جمهوری روسیه در مورد هزینه های تسلیحاتی کشورش یادآوری کرد که بودجه نظامی روسیه در سال های 2018 و 2019 کاهش خواهد یافت. 

وی افزود: این وضعیت منجر به بروز مسائل در عرصه تامین توانمندی دفاعی کشور نخواهد شد زیرا هزینه های اصلی در سال های اخیر برای ساخت تسلیحات پیشرفته انجام گرفته است.

پوتین گفت: نیاز به برخی طراحی های نظامی داریم تا برنامه ریزی های نظامی را که در مورد آن هنوز سخن نگفته ایم، تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه تمام محاسبه ها انجام گرفته است، ادامه داد: مبالغی که برای این اهداف تخصیص می دهیم کفایت می کند و هیچگونه افزایش هزینه های نظامی انجام نمی گیرد و اجازه ورود کشور به رقابت تسلیحاتی را نخواهیم داد.

هفتمین انتخابات ریاست جمهوری روسیه، روز یکشنبه برگزار شد و پوتین با به دست آوردن اکثریت قاطع آراء، هفتمین رئیس جمهوری روسیه نوین شد.

«سرگئی بابورین» از حزب «اتحادیه مردمی روسیه»، «پاول گرودینین» از حزب کمونیست، «ولادیمیر ژیرینفسکی» از حزب لیبرال دمکرات، «کسنیا سابچاک» از حزب ابتکار مدنی، «ماکسیم سورایکین» از جنبش کمونیست های روسیه، «بوریس تیتوف» از حزب رشد و «گریگوری یاولینسکی» از حزب یابلوکا نامزدهای دیگر بودند. 

به گزارش ایرنا، کشورهای غربی و آمریکا با روسیه وارد تنش های شدید شده و واشنگتن سپر پدافند موشکی خود را در اروپای شرقی در مجاورت مرزهای روسیه گسترده است.

پوتین به تازگی از تسلیحات پیشرفته روسی خبر داد و اعلام کرد که این تسلیحات موشکی می تواند از سد هر پدافند موشکی عبور کند. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین