کد خبر: ۵۱۴۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

کرملین: مکرون به پوتین تبریک گفت

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، پیروزی او در هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه را تبریک گفت.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا به نقل از کرملین، مکرون در این تماس تلفنی بر ادامه کار مشترک برای توسعه هر چه بیشتر روابط روسیه و فرانسه سخن گفته است.

موضوع بحران سوریه و اجرای قطعنامه 2401 شورای امنیت سازمان ملل متحد، بحران اوکراین و اهمیت اجرای توافق مینسک از دیگر موضوعاتی بود که سران فرانسه و روسیه درباره آن صحبت کردند.

طرف روسی در این تماس تلفنی اتهام انگلیس را دارای ماهیتی ثابت نشده خواند و از آمادگی خود برای فعالیت در تحقیقات مشترک برای روشن شدن وضعیت مسمومیت سرگئی اسکریپال خبر داد.
هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه روز یکشنبه 27 اسفند ماه برگزار شد و ولادیمیر پوتین با کسب 76.6 درصد آرا از میان 72 میلیون رای داده شده، علاوه بر رئیس جمهوری بهترین نتیجه چهار دوره شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را ثبت کرد.

ساعاتی پیش، برخی از رسانه های انگلیسی مدعی شدند که غرب در برابر پیروزی پوتین در هفتمین دوره انتخابات روسیه سکوت کرده است.

تبریک تلفنی رهبر دومین اقتصاد بزرگ اروپا در حالی صورت گرفته است که رئیس جمهوری چین دیشب و با مشخص شدن نتیجه اولیه انتخابات، به ولادیمیر پوتین تبریک گفت و بسیاری از سران دنیا از جمله حسن روحانی انتخاب دوباره پوتین را پیروزی قاطعانه عنوان کرده اند. 

در پی اوج گیری تنش میان روسیه و انگلیس بر سر مسمومیت یک جاسوس روس در انگلیس، هر یک 23 دیپلمات طرف دیگر را اخراج کرده اند.

به گزارش ایرنا، لندن می گوید کار روسهاست و روسیه می گوید چرا باید یک هفته قبل از انتخابات دست به چنین کاری زد، از طرفی سلاح های شیمیایی خود را نابود کرده ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین