کد خبر: ۵۱۸۱۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴

ادعای آمریکا درباره کشف کلر و عامل اعصاب در نمونه خون و ادرار قربانیان حمله دوما

مسئولان آمریکایی مدعی شدند نمونه‌های خون و ادرار قربانیان حمله شیمیایی در دومای سوریه ثابت می‌کند که در این شهر از سلاح‌های شیمیایی استفاده شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
مسئولان آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه MSNBC مدعی شدند در نمونه‌های تهیه شده از خون و ادرار قربانیان حمله شیمیایی که ادعا شده در شهر دومای سوریه صورت گرفته، نشانه‌هایی از وجود ماده شیمیایی کلر و ماده فلج کننده اعصاب یافت شده است.

این دو مسئول آمریکایی گفتند "نمونه‌های به دست آمده ثابت می‌کند سلاح شیمیایی در دوما استفاده شده است."

به گفته این دو مسئول آمریکایی علاوه بر گاز کلر ماده دیگری در نمونه‌های خون و ادرار قربانیان یافت شده که سیستم عصبی فرد قربانی را فلج می‌کند اما نوع این ماده مشخص نشده است.

این دو مسئول آمریکایی که نزدیک به سازمان اطلاعات آمریکا هستند درباره شیوه تهیه نمونه‌های مذکور توضیحی ندادند اما شبکه NBC اعلام کرد که عملیات جمع‌آوری این مواد و نمونه‌ها در اغلب اوقات توسط سازمان اطلاعات آمریکا یا یک سازمان اطلاعات خارجی از طریق درمانگاه‌هاو بیمارستان‌های محلی صورت می‌گیرد.

این دو مسئول همچنین تاکید کردند که به نتایج عملکرد سازمان اطلاعات آمریکا اطمینان دارند اما نتایج ۱۰۰ درصد نیست.

این دو مسئول مدعی شدند "یافته‌های سازمان‌های اطلاعات کشورهای دیگر نیز شامل تصاویری است که نشان می‌دهد دولت سوریه پشت حمله شیمیایی دوما است."

رسانه‌های غربی شنبه گذشته به نقل از یک گروه پزشکی سوری آمریکایی و گروه موسوم به "کلاه سفیدها" اعلام کردند که ۴۹ تن در حمله شیمیایی دولت سوریه به شهر دوما، آخرین پایگاه شورشیان مسلح سوریه در غوطه دمشق کشته شدند.

به گزارش ایسنا، در واکنش به ادعای آمریکا درباره کشف آثار گاز کلر و مواد شیمیایی در نمونه‌های ادرار و خون قربانیان حمله دولت روسیه اعلام کرد که این نمونه‌ها و نتایج استنباط شده دارای اعتبار نیست و ثابت نمی‌کند که حمله شیمیایی صورت گرفته باشد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین