کد خبر: ۵۱۸۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸

واکنش اروگوئه به اظهارات سفیر اسرائیل درباره سفر اخیر ظریف

ابراز نگرانی سفیر اسراییل در اروگوئه از سفر اخیر وزیر امور خارجه ایران به این کشور آمریکای جنوبی و همچنین نامه مرکز «شیمون ویسنتال» نزدیک به اسراییل به رئیس جمهور اروگوئه در مورد این سفر با واکنش‌هایی در این کشور روبرو شد.
آفتاب‌‌نیوز :
  نینا بن آمی، سفیر اسرائیل در مصاحبه با روزنامه «ال ابزروادور » اروگوئه با اشاره به سفر  اخیر ظریف و هیأت همراه به مونته ویدئو  و طرح برخی از اتهامات اثبات نشده علیه ایران ،اظهار کرد: ما می‌دانیم که نمی‌توانیم کشوری را از انجام تجارت با یک کشور دیگر بازداریم، لیکن ما همیشه نگران کشوری هستیم که به سفارت اسرائیل در آرژانتین حمله کرده و در سازمان ملل می گوید که اسرائیل باید محو شود. ایران کشوری است که در سطح جهانی بیشترین حمایت از تروریسم را می‌نماید.

مرکز شیمون ویسنتال (Simon Wiesenthal Center)  نیز طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور اروگوئه در خصوص سفر ظریف اعلام کرد : اروگوئه با پذیرش یک مقام عالیرتبه از دولتی که در تامین مالی، برنامه ریزی و اجرای حملات تروریستی سال 1992 علیه سفارت اسرائیل و سال 1994 علیه آمیا نقش داشته است، به عضویت در سازمان کشورهای آمریکایی خیانت می کند.

به گزارش ایسنا،انتشار دو خبر مذکور در سایت‌های اینترنتی اروگوئه، طیف وسیعی از کامنت‌های مردم به اظهارات سفیر اسرائیل و اقدامات و سیاست‌های اسرائیل را بدنبال داشت. به طوریکه تقریبا تمام کامنت های مردمی ارسالی در ذیل عنوان خبرهای یاد شده در تقبیح اظهارات و اقدامات اسرائیل است. برای نمونه ترجمه برخی از کامنت‌های ارسالی در تارنماهای مونته ویدئو پرتال، روزنامه ال ابزروادور و ال پاییس چاپ اروگوئه به شرح ذیل است:   

" این خانم باید به خاطر دخالت در امور داخلی کشورمان از اروگوئه اخراج گردد. بیش از حد پاشو دراز کرده و این اولین بارش نیست. ما می خواهیم که آقای روحانی هم بیاد اینجا، ما باید روابط خودمان را با ایران گسترش دهیم. "

"تجارت، تجارت است، چقدر عجیب و غریبه که اسرائیل اینو نمی فهمه"

"قاتل کودکان و سارق اراضی فلسطینیان، باید رای به عدم موجودیتشان می دادیم تا الان در بدبختی هایشان غرق می شدند."

"ایرانی ها تروریست هستند؟!!!، هرگز جایی در خصوص یک تروریست ایرانی نخوانده و نشنیده ام. آیا این عربستان سعودی دوست یانکی ها تروریست نیست؟"

"اسرائیلی ها باید بفهمند که اینجا یک کشور مستقل است و اروگوئه با هر کسی که بخواهد رابطه خواهد داشت."

" ایران یک کشور با سابقه دیرینه تاریخی است. زمانی که اروپایی ها در کلبه های گلی زندگی می کردند ایرانی ها در حال ساخت و ساز شهرها و معبد خود بودند. سه کشور اسپانیا، فرانسه و ایتالیا در مجموع به اندازه ایران هستند. هر چند که این کشور دوره ولی خوبه که ایران را به عنوان یک دوست داشته باشیم."

"تجارت تجارته، ایرانی ها خوش آمدید"

" اسرائیلی ها، زمین ها را غصب می کنند، غیر نظامیان را می کشند، به همسایگانشان حمله می کنند و به ما درس اخلاق می دهند!"

" گریه کن گریه کن، پیر زن شیطان (سفیر اسرائیل در اروگوئه)"

"من شخصا از حضور سفارت اسراییل در اروگوئه چندشم مییشه،"

"اسرائیلی ها چرا مسیحی ها را وارد ماجرا کردند؟ بهتره که حواسشان به امورات خودشان باشد"

"خیانت به سازمان کشورهای آمریکایی؟!!!، مثل اینکه اسرائیلی ها از این سازمان چیزی نمی دانند."

"لینک فیلم هیسپان تی وی را ببیند در خصوص وضعیت زندگی یهودیان در ایران که بهتر ازاروپا است."

"نمیدونستم که باید نظر مثبت اسرائیلی ها را برای میزبانی از ایرانی ها داشته باشیم، ایران با شما مشکل داره نه با ما"

" اسرائیل یک دولت نسل کش است. این صهیونیست ها باید از دیکته کردن چیزی که خودشان ندارند، که همانا پایبندی به اصول  اخلاقی است، خودداری نمایند. هرگز به قطعنامه های سازمان ملل اعتنایی نمی کنند و بیش از 50 سال است که فلسطینی ها را می کشند."

"اینجا تعداد کمی را پیدا خواهید کرد که اسرائیل را به عنوان یک دولت تروریست نشناسند"

"اشغال کنندگان سرزمین های دیگران به زور اسلحه، زندانی کنندگان کودکان و بزرگسالان فلسطینی، کشتار و پنهان شدن پشت هولوکاست را رها کنند"

"جهان از رفتار اسرائیل که یک دولت جنگ طلب و ناقض حقوق بشر است، در رنج است. آنها فکر می کنند که ما حیوان خانگی و در خدمت منافع آن ها هستیم"

" صهیونیسم عمو زاده نازیسم"

"فلسطینی ها با سنگ در مقابل یکی از قویترین ارتش ها جهان از خود دفاع می کنند، این وحشیانه و غیر اخلاقی است."

"با این شرایط رئیس جمهور آمریکا و متحد اسرائیل را هم که بر سر مردم بیگناه بمب ریخت را هم نباید در اروگوئه بپذیریم"

" نه اسرائیل و نه سفیرش هیج حقی برای اظهار نظر در خصوص روابط ما با دیگر کشورها ندارند"

" دولت های آمریکای لاتین نباید به رژیم صهیونیستی اجازه دیکته برقراری و یا عدم برقراری روابط با دیگر کشورها را بدهند."

" اسرائیلی ها همه باید بروند و در کشورهای خودشان زندگی کنند. آنها اگر بتوانند حتی دمپایی های ما را نیز از پایمان در میاورند


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین