کد خبر: ۵۱۹۷۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

معرفی امکانات و خرید بلیط قطار سروش

یکی از معروف‌ترین شرکت های قطاری ایران شرکت بن ریل است. قطارهای معروف این شرکت؛ یعنی غزال، سروش، پرستو و پارسی؛ به گوش اغلب دوستداران سفر با قطار رسیده. اما قطار سروش را باید معروف‌ترین آنها بدانیم و در ادامه سعی داریم با معرفی کامل خدمات قطار سروش با شما همراه باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
حتما شما هم تابحال چند باری به مشهد سفر کرده اید و خاطرات زیبایی از سفرتان به جا مانده است، اما در سفر های خود چند با با قطار سفر کرده‌اید؟ یا اصلا چرا قطار را برای سفر انتخاب کردید؟ خب در پاسخ به سوال دوم باید بگوییم که بهترین راه برای کاهش هزینه های سفر؛ و البته تجربه محیطی دوستانه و خانوادگی تر، خرید بلیط قطار و تجربه ساعات شاد حضور در کوپه های خانوادگی قطار است. از آنجا که بهترین قطار های داخلی کشور هم در مسیر های ریلی منتهی به مشهد در حال ارائه خدمات اند، دیگر چه مقصدی بهتر از مشهد برای سفر با قطار؟

یکی از معروف‌ترین شرکت های قطاری ایران شرکت بن ریل است. قطارهای معروف این شرکت؛ یعنی غزال، سروش، پرستو و پارسی؛ به گوش اغلب دوستداران سفر با قطار رسیده. اما قطار سروش را باید معروف‌ترین آنها بدانیم و در ادامه سعی داریم با معرفی کامل خدمات قطار سروش با شما همراه باشیم.

قطار سروش، یکی از بهترین قطارهای مسیر تهران به مشهد

قطار سروش یکی از قطار های کوپه ای و 4 تخته موجود در کشور؛ متعلق به شرکت راه آهن شرقی بنیاد است. سروش با داشتن خدماتی مناسب و قطارهایی امن، بهترین فرصت برای لذت از سفر را برای مسافران فراهم کرده است. پر رفت و آمدترین مسیر این قطار هم همانطور که می توان حدس زد، خطوط ریلی منتهی به مشهد است. قطار های سروش از لوکس ترین قطار های کشور اند و در مجموعه قطارهای غزال قرار دارند.

مهمانداران قطار های سروش همگی آموزش دیده و دارای تحصیلات مرتبط هستند و بهترین استقبال ازمسافران را به عمل می آورند. همچنین درون کوپه های مسافران، سیستم های ارتباطی قرار داده شده تا بتوانند با مهمانداران در تماس باشند و خدمات مورد نیاز خود را اعلام کنند. امکاناتی مانند یخپال، آب سردکن، ماکروفر و... نیز برای مسافران درون کوپه ها قرار داده شده؛ پس تقاضای زیادی که برای خرید بلیط قطار سروش وجود دارد، خیلی هم غیر قابل پیش بینی نیست!

خدمات و امکانات موجود در قطارهای سروش

کوپه های لوکس قطار سروش دارای سیستم های صوتی مناسبی هستند تا به خوبی پاسخگوی نیاز های شما در زمان فراغت و طی مسیر سفر باشند. همچنین در هر واگن علاوه بر هدفون و ماکروفر، سرویس های بهداشتی و و امکان ارائه ویلچر هم وجود دارد. در هنگام ورود به قطار هم مهمانداران با بسته های تنقلات و پذیرایی، آب معدنی و چای به استقبال شما می آیند تا از همان ابتدا اسباب آسایش سفر شما را فراهم کنند. حتی با توجه به بررسی هایی که انجام شده، گویا قطار سروش اصلی ترین رقیب قطارهای غزال است و به لحاظ خدمات؛ با فاصله ای اندک، هم تراز با این سری قطارها قرار می گیرد. خدمات موجود در قطار های سروش را بصورت کلی می توانیم به شرح زیر به شما معرفی کنیم:

ارائه ی تنقلات و چای
بطری رایگان آب در کوپه برای هر مسافر
توزیع روزنامه و نشریات در صورت تمایل مسافر
سیستم صوتی و تصویری
اینترنت بی سیم 
سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی
یخچال، ماکروفر و آب سرد کن در سالن
توزیع هدفون در صورت درخواست مسافر
ارائه ویلچر برای مسافران با مشکلات جسمی و سالمندان

خرید بلیط قطار سروش در چه مسیرهایی ممکن است؟

خوشبختانه هر سال به مسیر های ریلی کشور چند کیلومتری اضافه می شود و خط های جدیدی هم تاسیس می شوند، اما در حال حاضر قطار سروش تنها در دو مسیر تهران و قم به مشهد در حال حرکت است. پس انتخاب های پیش روی شما محدود به خرید بلیط قطار تهران به مشهد و بالعکس؛ و یا خرید بلیط قطار قم به مشهد و بالعکس است.

البته همین انتخاب ها به قدری جذاب است که بسیاری سفر با قطار سروش را به خرید بلیط هواپیما ترجیح میدهند.

معرفی امکانات و خرید بلیط قطار سروش
 
مهمترین نکات حین خرید اینترنتی بلیط قطار سروش

حال که تصمیم به سفر با قطار را دارید و می خواهید به خرید بلیط قطار سروش بپردازید، باید چند نکته را حتما در ذهن داشته باشید؛ تا دیگر جایی برای مشکلات بعدی باقی نماند.

1. توجه کنید که در هنگام ورود اطلاعات خود مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و کد ملی دقت کافی داشته باشید. چرا که در صورت عدم تطابق اطلاعات درج شده روی بلیط با کارت شناسایی مسافر، تمامی مسئولیت بر عهده شما خواهد بود.

2. اگر در ثبت اطلاعات اشتباه کرده باشید، مسافر بدون بلیط محسوب می شوید! پس هرگز از نام های مستعار یا مخفف در ثبت اطلاعات خود استفاده نکنید.

3. اطلاعات مورد نیاز اتباع خارجی برای خرید بلیط قطار شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و شماره گذرنامه می باشد. همچنین اتباع افغانستان در صورت نداشتن گذرنامه، باید برگه تردد با 10 الی 15 روز اعتبار به همراه داشته باشند. فرزندان اتباع افغانستان، در صورتی که سن کمتر از 10 سال داشته باشند هم می توانند از برگه تردد والدین خود استفاده کنند. اما فرزندان بالای 10 سال باید برگه تردد جدا داشته باشند.

4. بلیط هایی که تهیه می کنید باید فاقد هرگونه خط خوردگی و یا مشکلاتی باشند که هویت شما را مخدوش کرده باشد. در صورت وجود هرگونه خط خوردگی روی بلیط، از دریافت آن خودداری می شود.

5. اگر از خرید بلیط قطار خود منصرف شدید، نگران نباشید! می توانید به راحتی برای استرداد بلیط قطار خود به صورت آنلاین نیز اقدام کنید.

چرا خرید بلیط قطار سروش از سامتیک

خوشبختانه به لطف اینترنت و تکنولوژی های روز افزون، دیگر خبری از مراجعه های حضوری، انتظار در صف های طولانی؛ شلوغی های شهر و ترافیک نیست. با استفاده از خدمات رزرو بلیط قطار در سایت سامتیک؛ با خیال آسوده در منزل بنشینید و چایتان را بنوشید و به راحتی چند کلیک بلیط قطار تهران به مشهد خود را خریداری کنید. به همین راحتی!

همچنین در سایت سامتیک در صورت تمایل به کنسلی بلیط، می توانید به راحتی برای استرداد آنلاین بلیط قطار نیز اقدام کنید و از خدمات 24 ساعته سایت سامتیک بهره مند شوید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین