کد خبر: ۵۲۱۵۳۶
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷

وزارت خارجه آمریکا: گفت و گو با اروپایی ها درباره برجام ادامه دارد

سخنگوی وزارتخارجه آمریکا می گوید گفت و گوها درباره برجام با اروپایی ها ادامه دارد و نگرانی های خود را با آنها در میان گذاشته ایم.
آفتاب‌‌نیوز :
هدر نوئرت روز پنج شنبه در نشست خبری خود درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) افزود: ترامپ و پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) ملاقات های زیادی در این باره داشته اند که برخی از آنها به دلایل امنیت ملی آمریکا پیش از مسئولیت پمپئو در وزارت خارجه انجام شده است، بنابراین وزیر خارجه از جزئیات کامل این موضوع آگاه است.

وی ادامه داد: ما در وزارت خارجه نگرانی های خود را درباره برجام با سه کشور اروپایی در میان گذاشته ایم و این گفت و گو ها ادامه دارد، البته امکان صحبت در خصوص جزئیات این گفت وگو ها وجود ندارد اما فقط می خواهم به شما اطلاع دهم این گفت وگو ها بسیار متداول اتفاق می افتد.

سخنگوی وزارتخارجه آمریکا اضافه کرد: ما گفت وگوهای زیادی در خصوص برجام داشته ایم، برایان هوک(سرپرست تیم آمریکا در مذاکره با کشورهای اروپایی) در سفر اخیر خود به بروکسل با همتایان خود این نگرانی ها را مطرح کرده است. نگرانی های ما بسیار مشهود است و من می دانم که وی در خصوص گستره ای از گزینه های روی میزمان صحبت کرده است.

نوئرت اذعان کرد در طول این گفت وگوها به نگرانی هایمان به طور چشمگیری رسیدگی شده و راهکارهای مورد نیاز برای تقویت برجام مورد بازبینی قرارگرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این نگرانی ها فقط در میان گذاشته شده یا به توافقی هم دست یافته اند، گفت: منظور از رسیدگی شنیده شدن این نگرانی ها است.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد به متحدانمان در خصوص چگونگی تاثیر تصمیم درباره برجام و عواقب آن بر سیستم مالی و بانکی آنها روشنگری شده است.

قرار است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در 12 ماه مه تصمیم خود را در ماندن یا خروج این کشور از توافق بین المللی هسته ای ایران اعلام کند.
ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین