کد خبر: ۵۲۲۲۵۸
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶

اظهار امیدواری وزیر بهداشت به برداشتن گامی جدید در پرونده الکترونیک سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره فعالیت‌های حوزه فن آوری اطلاعات در حوزه درمان تأمین اجتماعی گفت: تأمین اجتماعی در بیمارستانهای خودش خوشبختانه موفق شده و این کار را دارد انجام می دهد و نیازی به دفترچه نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدحسن قاضی زاده هاشمی در برنامه تلویزیونی "نگاه یک" گفت: با استقرار پرونده الکترونیک سلامت اطلاعات مربوط به هزینه های سلامت شفاف می شود و بیمه‌ها برای برخی از آزمایشهای تکراری هزینه نخواهند داد.

وی پیشگیری از اسراف در هزینه‌های درمانی را نیازمند توسعه پرونده الکترونیک سلامت دانست و گفت: اسرافهایی در دریافت خدمات داریم. به عنوان مثال کسی که دفترچه دارد می تواند در یک روز ٥ بار سی تی اسکن انجام دهد؛ ام آرآی بگیرد و به ٥ متخصص مراجعه کند که برای رفع این مشکل باید از سیستم فن آوری اطلاعات کمک بگیریم. 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از همکاری این وزارت خانه با وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات برای پیشبرد پروژه پرونده الکترونیک سلامت خبر داد و گفت: ما بهترین‌های کشور را در اختیار گرفتیم اما این کارها زمان می برد ما ٤ سال است که این کار را دنبال می کنیم و امیدواریم تا آخر شهریور مرحله جدیدی از پرونده الکترونیک سلامت را آغاز کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده را نیازمند فراهم شدن زمینه ها و ابزارهای مورد نیاز دانست و گفت: اینکه ترجمان کارهای دیگران را در کشور بدون فراهم کردن امکانات و ابزار  مورد نیاز شاهد باشیم، شدنی نیست. اینها را سالها قبل ترجمه کرده ایم و حتی در قانون آورده ایم و بعد هم کارنامه ای رقم نخورده است.

هاشمی افزود: برای استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده نیاز به زیرساخت داریم. وقتی که ٤ سال پیش کار را شروع کردیم ٤٥ درصد مراکز ما پزشک نداشتند، معنی اش این است که ما باید ظرفیت تربیت پزشک و متخصص را افزایش دهیم؛ پرونده الکترونیک سلامت را درست کنیم و پوشش اینترنت را گسترده کنیم. باید بتوانیم سطح یک خدمت که خانه بهداشت و بهورز است را تعریف کنیم، سطح ٢ را تعریف کنیم و کلینیک های متعدد بسازیم که ما بالغ بر ٦٥٠٠ مطب ساختیم که در قالب کلینیک‌های ویژه است. باید بتوانیم اورژانس‌ها را نوسازی و بازسازی کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته به تدریج شرایط برای استقرار پزشک خانواده فراهم می شود و در حاشیه شهر ها و شهرهای زیر ١٠٠ هزار نفر این کار کامل شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین