کد خبر: ۵۲۲۲۷۳
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴

ریچارد کلایدرمن «ای ایران» را در ایران می‌نوازد

پیانیست فرانسوی پس از کسب لقب «موفق‌ترین نوازنده پیانو در سراسر دنیا» در کتاب گینس، برای نخستین بار در ایران به اجرای برنامه می‌پردازد.
آفتاب‌‌نیوز :
«ریچارد کلایدرمن» با همراهی ارکستری  اوایل تیرماه در تهران روی صحنه خواهد رفت.

کلایدرمن در اولین اجرای رسمی خود در ایران قرار است قطعه «ای ایران» را با پیانو برای دوستداران ایرانی‌اش بنوازد. مخاطب ایرانی بیشتر با آثاری مانند کاج نقره‌ای، ماه آتش، قلب طلاییی، نامه‌ای به مادرم، خاطرات و کریسمس از این هنرمند آشنایی دارند.

«کلایدرمن» تا کنون بیش از ۱۲۰۰ ملودی ضبط کرده‌است و با فروش بیش از ۸۰ میلیون نسخه دارای ۲۷۰ صفحهٔ طلایی و ۷۰ صفحهٔ پلاتینیوم است. وی سبک رمانتیک نوینی را با تلفیق موسیقی کلاسیک و پاپ ساخته و استاندارد جدید از اجرای پیانو را که برای اغلب علاقه‌مندان پیانو و حتی مبتدیان قابل اجراست پدیدآورده است.

به گزارش ایسنا، بسیاری از جوانان علاقه‌مندی شان به پیانو و موسیقی کلاسیک را مدیون آشنایی با موسیقی وی می‌دانند. در حقیقت موسیقی «کلایدرمن» همانند پلی موسیقی پاپ را به موسیقی کلاسیک پیوند زده، گرایش و درک موسیقی کلاسیک به ویژه موسیقی سازی را برای مردم دنیا آسان‌تر کرده‌ است. در کتاب رکوردهای جهانی گینس، از وی به عنوان «موفق‌ترین نوازنده پیانو در سراسر دنیا» نام برده شده‌ است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین