کد خبر: ۵۲۲۲۹۵
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

مخفیگاه احتمالی البغدادی کشف شد

یک مقام بلندپایه امنیتی عراق دوشنبه شب به شبکه خبری «فاکس نیوز» آمریکا گفت که «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی داعش همچنان زنده است و در روستایی در نزدیکی مرز سوریه و عراق به سر می برد.
آفتاب‌‌نیوز :
«ابو علی البصری» مدیرکل اداره اطلاعات و مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور عراق در گفت و گو با این شبکه آمریکایی تاکید کرد: براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، البغدادی اکنون در دهستانی به نام «حجین» زندگی می کند، این دهستان در 30 کیلومتری مرز عراق و سوریه و در استان دیر الزور واقع است.

البصری همچنین با بیان این که دستگاه امنیتی عراق، اطلاعاتی از محل سکونت البغدادی را چند روز پیش به دست آورده اند، تاکید کرد که بغداد از این اطلاعات برای تدارک حمله هوایی به کمک نیروهای ایرانی، روسی و سوری استفاده خواهد کرد.

در همین حال، ژنرال «یحیی رسول» سخنگوی رسمی وزارت دفاع عراق اعلام کرد که البغدادی زنده است و در یک منطقه مرزی در شرق رود فرات و احتمالا در دهستان «الشدادی» واقع در استان «الحسکه» سوریه سکونت دارد.

«مصطفی بالی» سخنگوی نیروهای دمکراتیک کرد سوریه نیز به یک شبکه آمریکایی اعلام کرد که سرکرده گروهک تروریستی داعش در حال حاضر در یکی از دهستان های مرزی سوریه و عراق حضور دارد.

«هشام الهاشمی» پژوهشگر حوزه داعش که اطلاعاتی در این باره به برخی دولت ها از جمله عراق ارائه می دهد، اعلام کرد: آخرین تحرکات البغدادی به تابستان 2017 می گردد که وی در صدد خروج از از استان نینوا بود.

الهاشمی در این باره گفته است که وی با برخی معاونان البغدادی به گفت و گو نشست و آنها اعلام کردند که وی بدون نگهبان شخصی و به همراه تنها سه تن شامل پسر، داماد و راننده اش از استان نینوا خارج شده است.

البغدادی نام مستعار «ابراهیم عواد ابراهیم البدری» است که جولای 2014 (تیر/ مرداد 93) برای نخستین بار از مسجد جامعه «النوری» موصل در برابر جمعیت حاضر شد و تشکیل حکومت خودخوانده عراق و شام موسوم به داعش را اعلام کرد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین