کد خبر: ۵۲۲۴۳۶
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱

نوسانات بورس دلایل اقتصادی ندارد

یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید باتوجه به نوسانات بازار ارز، باید منتظر افزایش شاخص بورس باشیم و اکانون نوسان قیمت‌ها در بازار سهام، دلایل اقتصادی ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
فردین آقابزرگی، درباره وضعیت بورس ایران در پی چند روز اخیر اظهار کرد: به نظر من عمده دلیل افزایش شاخص بورس طی دو روز اخیر، کاهش ۳.۷ درصدی آن طی روزهای گذشته است، چراکه در ذات بازار هر کاهشی در ادامه‌اش می‌تواند افزایشی داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: کاهش قیمت نفت نیز روی شرایط بورس تاثیرگذار بود، چراکه نفت برنت یک دلار افت کرد ولی در مجموع مولفه‌های اقتصادی در نوسان‌های بورس اثرگذار نبود.

وی با اشاره به نوسان‌های نرخ ارز طی روزها و هفته‌های گذشته گفت: ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم در دوره‌های کوتاه مدت حتما بازتاب افزایش قیمت‌های ارز را در بورس ببینیم، چرا که در حال حاضر ارزش بورس تهران ۵۰ میلیارد دلار است در حالیکه سابقا ۱۰۰ میلیارد دلار بود. در نتیجه بازار پتانسیل دارد تا به ارزش اولیه باز گردد. این موضوع مستقیما از طریق اصلاح قیمت‌ سهام در بورس است.

او درباره تاثیرات برجام بر بورس نیز گفت: حتی در صورتی که همه کشورها در برجام باقی بمانند از نظر اقتصادی اتفاق خاصی در اقتصاد ما نخواهد افتاد ولی وقتی تکلیفمان  برای بورس روشن شود، خوب است. چراکه در شرایطی که وضعیت شفاف و واضح روشن است، سرمایه گذاران دید مشخصی دارند و وضعیت اقتصاد می‌تواند بهتر شود.

آقابزرگی اظهار کرد: اثرات تغییرات نرخ دلار در بورس، روانی بود. اگر نرخ دلار در یک روند طبیعی تا ۶۰۰۰ تومان بالا می‌رفت الان وضع اقتصاد بسیار بهتر بود. تولید کنندگان و صادرکنندگان از شفاف بودن نرخ دلار بهره خواهند برد. این ذات بازار است که از نوسانات نرخ دلار تاثیر پذیرد. همانگونه که یک زمانی دلار از ۲۰۰۰ تومان به ۳۰۰۰ تومان افزایش پیدا کرد و شاخص بورس رشد کرد الان نیز با توجه به افزایش نرخ دلار انتظار می‌رود شاخص بورس افزایش یابد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین