کد خبر: ۵۲۲۴۸۸
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰

رحیمی: از این به بعد دنیا برای مشارکت راهبردی با آمریکا تردید خواهد داشت

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه در صورت خروج آمریکا از برجام باید افزایش قدرت خرید مردم با تکیه بر اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اولویت مورد تاکید قرار گیرد، گفت: آمریکا با تزلزل مواضعش نسبت به برجام بی‌اعتمادی دنیا به این کشور را تشدید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا رحیمی در واکنش به خروج آمریکا از برجام، گفت: مذاکرات ایران با گروه 1+5، 24 ماه به طول انجامید که ایران در این مذاکرات حسن نیت و تعهدش به تقویت امنیت بین‌المللی را به افکار عمومی دنیا نشان داد. مذاکره 24 ماهه با قدرت‌های جهانی رکوردی بی‌سابقه به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه ایران در این مذاکرات رویکرد جهان امن را برای همه آشکار کرد، افزود: ایران نشان داد که پای مذاکره می‌آید و نقش خود را در همکاری‌های بین‌المللی جهت ایجاد جهان امن اثبات کرد. در این بین تزلزل مواضع آمریکا و نقش آشکار برجام باعث شد که بی‌اعتمادی مردم دنیا به آمریکا تشدید شود که این رسوایی برای آمریکا خواهد بود از این به بعد کشورهای دنیا برای مشارکت راهبردی با آمریکا تردید خواهند داشت، این بیشترین ضربه را به حیثیت آمریکایی‌ها می‌زند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سیاست‌های اقتصادی ایران با اولویت افزایش قدرت خرید مردم و تکیه بر اقتصاد مقاومتی پیگیری شود، گفت: اگر آمریکا از برجام خارج شد باید سیاست‌های راهبردی اقتصاد مقاومتی مورد توجه بیشتر قرار گیرد و اولویت بر افزایش قدرت خرید مردم باشد چون منجر به رونق تولید و بازار خواهد شد.

وی اقتصاد مقاومتی را راهکار عمومی برای تقویت اقتصاد کشور دانست و گفت: این راهکار از مدت‌ها پیش طراحی و عملیاتی شده است که باید در همه بخش‌ها اجرایی شود البته باید ابزاری نیز وجود داشته باشد تا سیستم‌های بانکی، پولی و مالی در حوزه اقتصاد مقاومتی کارگشا باشند، اینها به یک مدیریت مطلوب نیازمند است.

رحیمی تقویت تولید ملی و ایجاد رونق در تولید و بازار را در مسیر اقتصاد مقاومتی بسیار مهم خواند و گفت: اقتصاد مقاومتی مهمترین راهبرد برای همه دستگاه‌ها است که باید هدف مشترک همه و برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران،‌ افزایش قدرت خرید مردم باشد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین