کد خبر: ۵۲۲۷۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
اروپایی‎ها تلاش می‎کنند تا برجام را حفظ کنند/دموکرات‎های آمریکا از اقدام ترامپ انتقاد کرده‎اند

آیا دونالد ترامپ جنگ با ایران را آغاز کرده است؟/نشنال اینترست: به‌زودی مشخص خواهد شد

آیا ترامپ در تدارک حمله‎ای نظامی علیه ایران است؟ آیا می خواهد تمام بانک های ایران را تحریم کند؟ در هفته‎های پیش رو مشخص خواهد شد که آیا او واقعا خواستار اقدام شدیدتر است یا خیر. اروپایی‎ها تلاش می کنند تا برجام را حفظ کنند
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- «جاکوب هیلبران» سردبیر «نشنال اینترست» در مقاله‌ای در آن نشریه با طرح این پرسش که "آیا ترامپ جنگ با ایران را آغاز کرده است؟"، اشاره می‌کند که به زودی مشخص خواهد شد که آیا ترامپ واقعا می خواهد سیاست مهار را در قبال ایران دنبال کند و یا عقب‌گرد خواهد داشت ‌

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ او می نویسد: «نوشته ها و سخنرانی های بولتون را به یاد آورید که از لزوم بمباران تاسیسات هسته‎ای ایران گفته بود. او اکنون برنده است. او خواستار تغییر رژیم در ایران است. او مذاکره با ایران را قبول ندارد. اکنون ترامپ در کنار بولتون ایستاده است. اما آیا ترامپ خواستار اقدامات شدیدتر است؟ پاسخ این پرسش اکنون معلوم نیست و به زودی مشخص می شود. آیا ترامپ در تدارک حمله‎ای نظامی علیه ایران است؟ آیا می خواهد تمام بانک های ایران را تحریم کند؟ در هفته‎های پیش رو مشخص خواهد شد که آیا او واقعا خواستار اقدام شدیدتر است یا خیر. اروپایی‎ها تلاش می کنند تا برجام را حفظ کنند ولی شانس آنان کم است».

آیا دونالد ترامپ جنگ با ایران را آغاز کرده است؟/نشنال اینترست: به‌زودی مشخص خواهد شد

او در ادامه می نویسد: «هیچ یک از اقدامات ترامپ و یا لفاظی های او نباید شگفتی‎آفرین باشند. علیرغم آنکه ترامپ شعار نخست امریکا را سر می دهد، اولین عنصر اصلی او «تندرو» بودن است.  ترامپ موضع خصمانه و تندی در قبال ایران دارد. «وحشتناک» و «دیوانه وار» چند اصطلاحی هستند که او برای توصیف توافق هسته‎ای از آن استفاده کرده است. دلیل بیزاری او از برجام مشخص است. برجام در زمان باراک اوباما حاصل شد و مذاکرات در آن زمان صورت گرفت. ترامپ با کنار گذاشتن «اچ ار مک مستر» مشاور امنیت ملی خود و «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه‎اش و جایگزین کردن آنان با بولتون و پمپئو نشان داد که سیاست تغییر رژیم را با جدیت دنبال می کند. ترامپ هرگونه موانعی را برای از بین بردن توافق هسته‎ای با ایران از سر راه برداشت. اما آیا او در عمل نیز اقدام شدیدی را علیه ایران اتخاذ  خواهد کرد؟ صحبت از تغییر رژیم راحت تر از عملی کردن آن است. او می‎خواهد در قبال ایران چه کند؟ بمباران هوایی؟ حمله زمینی؟ بستن تمام مسیرهای سوئیفت بر روی ایران؟ بولتون در این باره گفته است که امریکا سرسختانه‎ترین مسیر را برای فلج کردن اقتصاد ایران در پیش خواهد گرفت و در این راستا تحریم ها را اجرایی می کند. ترامپ مدعی شده که اگر با برجام موافقت می کرد مسابقه تسلیحات هسته‎ای در خاورمیانه به راه می افتاد با این حال،‌ به نظر می رسد واقعیت دقیقا وارونه است. اگر پس از خروج امریکا از برجام ایران تلاش های هسته ای خود را افزایش دهد عربستان سعودی و دیگر کشورهای منطقه نیز خواستار بازدارندگی هسته ای خواهند شد. چشم انداز مذاکرات مجدد مبهم است. به زودی مشخص خواهد شد که رویکرد ترامپ در قبال ایران و کره شمالی موفق خواهد بود یا خیر».

او در پایان می نویسد: «دموکرات ها بلافاصله اعلام کردند که اقدام ترامپ اشتباهی تاریخی بوده است. سناتور مارک وارنر اظهار داشت که ترامپ و تصمیم اخیرش باعث ایجاد شکاف و تنش در روابط امریکا با متحدان‎اش می شود. اروپایی ها سعی خواهند کرد تا برجام را حفظ کنند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
2
0
تا زمانی مه اتحاد میان مردم ما وجود داشته باشد وجامعه ما ارزشهای خود را حفظ کند آمیرکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین