کد خبر: ۵۲۲۷۵۹
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲

ذخیره آب سیستان و بلوچستان تنها تا مهرماه امسال

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تنها 2 میلیارد متر مکعب آب در پشت سدها و ذخیره گاههای سیستان و بلوچستان وجود دارد که آن هم با وجود گرمای بالا در حال تبخیر است و در مهر ماه آب این استان تمام می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
باقر کرد در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: میانگین بارندگی در سیستان و بلوچستان 18 میلی متر بوده آن هم به طور پراکنده به عنوان مثال در سراوان تنها سه میلی متر بارندگی گزارش شده است.

معاون استاندار در ادامه گفت: بحران 18 ساله آب و خشکسالی، مشکل اصلی سیستان و بلوچستان است، اندوخته آب استان در سدها به دو میلیارد متر مکعب رسیده است و اگر این روند ادامه داشته باشد و تبخیر را هم به آن اضافه کنیم، بعد از مهر ماه در استان آب ذخیره شده‌ای نخواهیم داشت که کشاورزان و دامداران احشام و اندوخته خود را از دست می دهند.

باقر کرد افزود: از ۱۳ بحران شناخته شده ۱۱ بحران در ایران و 9 بحران در سیستان و بلوچستان وجود دارد که در سه سال گذشته به مردم، کشاورزان و بخش‌های دولتی خسارت‌هایی وارد کرده و در این مدت هیچ اعتباری برای جبران خسارت‌ها پرداخت نشده است.

‌به گزارش ایسنا، وی با اشاره به ابر پروژه‌های استان اظهار کرد: پروژه راه آهن چابهار - زاهدان، گازرسانی به استان، جاده ترانزیت، انتقال آب با لوله به ۴۶ هزار هکتار از اراضی سیستان در دست ساخت است که نیاز به اعتبارات ویژه دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین