کد خبر: ۵۲۲۹۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

"داروی ایمنوگلوبولین هپاتیتB نوزادان" فعلا در بازار موجود نیست

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: داروی مخصوص نوزادانی که مادران آنها مبتلا هپاتیت B هستند وارد شده و در مرحله برچسب‌گذاری است.
آفتاب‌‌نیوز :
کیان جهان‌پور (سخنگوی سازمان غذا و دارو) در گفت‌وگو با ایلنا در رابطه با عدم عرضه داروی ایمنوگلوبولین هپاتیت‌B که مخصوص نوزدانی است که مادران مبتلا به هپاتیت بی‌دارند و از اسفندماه به صورت محدود عرضه شده و حتی برای بسیاری از بیماران قابل دسترسی نبوده است، بیان داشت: این دارو یک وارد کننده انحصاری دارد و به خاطر تغییر آیین‌نامه و تغییراتی که در حوزه گشایش اعتبارات ارزی به وجود آمد ثبت سفارش آن با تاخیر انجام شد و کمبود مقطعی در رابطه با این دارو به وجود آمد. در حال حاضر نیز این دارو وارد شده است و در مرحله برچسب‌گذاری است تا از اوایل هفته آینده در شبکه دارویی توزیع شود.

او افزود: مردم در هفته آینده می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند تا اطلاعات لازم را در رابطه با داروخانه‌هایی که این دارو در آن‌ها توزیع می‌شود اطلاعات کسب کنند.

جهان‌پور گفت: این دارو از اسفندماه دچار کمبود شد، اما در برخی از داروخانه‌ها عرضه می‌شد تا هفته پیش هم یکی از داروخانه‌های تهران این دارو را موجود داشت؛ اما در چند روز اخیر عملا این دارو در بازار وجود ندارد و رو به اتمام رفته است.

او در ادامه گفت: تولیدکننده این دارو فقط یک شرکت است، یک سری از دارو‌ها فقط یک تولیدکننده دارند و وارد کننده نیز از یک منبع آن را وارد می‌کند، اگر یک منبع دوم و سوم وجود داشت که اصالت و کیفیت آن تایید شده باشد بعید بود که این مشکل به وجود بیاید. به محض اینکه واردات داروهای تک تولیدکننده با تاخیر مواجه شود در بازار مشکل به وجود می‌آید؛ چرا که مشابه نداشته و جایگزین برای آن‌ها وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
خوب خدا را شکر که هیچ مشکلی نداریم. این نوزادان هم فعلا می تونند بمیرن تا ببینمیم بعد از آتش زدن پرچم آمریکا چه کار دیگه ای می تونیم انجام بدیم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین