کد خبر: ۵۲۳۰۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱

اونی که سرتاپاش‌ و تتو می‌کنه فقط تنهاست و توجه می‌خواد...

رضا صادقی با انتشار یادداشتی به تحلیل فیلم "ملی و راه‌های نرفته‌اش" و وضعیت برخی دختران امروز جامعه پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
متن یادداشت رضا صادقی درباره فیلم "ملی و راه‌های نرفته‌اش" به کارگردانی تهمینه میلانی به شرح زیر است:

"ملی و راه‌های نرفته"
این حرف‌هـا، حرف یک پدره که دوتا دختر داره و میخواد گوشه‌های دلش تا همیشه شاداب باشن، این فیلم جهان‌بینی زیبایی داشت که میشه تلنگری باشه به نگاه فرهـنگی ما که قطعاً بی‌اشکال نیست.

وقتی دختری توی خونه حمایت نشه، توهـین به شه، محدود بی‌منطق به شه، به هر چاهـی پناه می‌بره، امروز اگر می‌بینیم بعضی دختران ما با صورت و سیرتشون هـزار بازی مصنوعی میکنن که دیده به شن فقط برای آینه که زیبائی‌هاشون توی خونه دیده نشده و یا تمجید نشده ... و وای از روزی که از ترس خودی به راه بی‌خودی پناه به برن ... "ملی" این فیلم نمونه یک دختر خسته و بی‌تجربه است و حتی همسرش قربانی یک فضای مریض خانوادگی ... دخترامون و تشویق کنیم، بالا ببریم، روحشون و جسمشون و تقدیر کنیم. نمیگم بر خلاف فرهنگ‌ها و نگرش‌ها باشیم اما قربانی اشتباه فرهـنگی نکنیم ... خوبه کنار اشتباهات دخترامون باشیم و درستش کنیم و اگر نه آدم درست که حالش براش کافیه. یه دختر یا حتی یک پسر وقتی عشق و بفهمه درستش، نمی‌تونه مهربونی نکنه، دختری که از پدرش، برادرش، مادرش و در کل اطرافیانش هر لحظه دوست دارم بشنوه هر دوست داشتی و قبول نمیکنه ... من هـم گاهـی با دخترام عصبی میشم و برخورد می‌کنم اما با دخترام نه دشمنام، بزاریم دخترامون بدونن که فرصت دارن با خود ما اشتباهاتشون و جبران کنن و اصلاح کنن ... اونی که سرتا پاش و تتو میکنه یا صورت و لب و گونه و فک و خلاصه هر جا که به شه رو دچار تغییر غیر معمول میکنه روانی نیست، فقط تنهاست و توجه میخواد هـمین .....

به هـر حال چون نسبت به جهانم بی‌تفاوت نیستم این متن رو نوشتم که هم تشکر کنم از خانوم میلانی عزیز برای تفکرش و نگاهش هم پیشنهاد بدم با نگاه تصویری بعد از عدم حمایتمون از دخترانمون این فیلم و ببینید...

و یادمون باشه، دختر امروز، مادر سازنده فردای یک جامعه است و خودش هم در این ساخت سهیمه پس بزرگ بارشون به یاریم که آینده بزرگانی و به جامعه تحویل بدن..
ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
تیترتون میتونست خیلی بهتر باشه و له جای جذب مخاطب با زبانی نرم تر بیان بشه، شما الان دقیقا در جهت تحقیر تتو تیتر زدین در حالی که این جمله تو حرفای اطرافش خیلی ملایم تره.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین