کد خبر: ۵۲۳۱۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵

دیک چنی: آمریکا باید برنامه بازجویی همراه با شکنجه را از سر بگیرد

دیک چنی، معاون رئیس‌جمهور اسبق آمریکا گفت آمریکا باید برنامه بازجویی‌های همراه با شکنجه‌ای را که در دوران بعد از حملات 11 سپتامبر علیه مظنونان تروریستی اجرا می‌کرد و در دولت باراک اوباما متوقف شد، از سربگیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیک چنی همچنین از سنای آمریکا خواست تا جینا هاسپل را به عنوان مدیر جدید سازمان سیا تایید کند.

در حال حاضر برنامه بازجویی‌های همراه با شکنجه در آمریکا غیرقانونی است اما بعد از معرفی جینا هاسپل به عنوان کاندیدای جدید تصدی مدیریت سازمان سیا بحث درباره این برنامه دوباره داغ شده است زیرا هاسپل زمانی به عنوان رئیس یک زندان خارج از کشور سیا در این برنامه شکنجه‌های سازمان سیا دست داشته است.

جینا هاسپل که در حال حاضر مدیر موقت سازمان سیا است در جلسه استماع روز چهارشنبه در سنا به کمیته اطلاعاتی این مجلس گفت: در صورت تایید شدن، برنامه بازجویی‌های همراه با شکنجه را ازسر نخواهد گرفت.

این در حالی است که ترامپ بیشتر و در زمان کمپین انتخاباتی خود گفته بود که شکنجه یک ابزار موثر است.

دیک چنی در مصاحبه با شبکه فاکس بیزینس اظهار کرد: در صورتی که اختیار داشت، این برنامه را مجددا فعال و آماده می‌ساخت تا در صورت لزوم دوباره اجرا شود.

او تاکید کرد: چنین برنامه‌ای برای ایمن نگه داشتن آمریکا در مقابل حملات تروریستی ضروری است و اینکه فکر نمی‌کند که تکتیک‌هایی که در این برنامه مورد استفاده قرار گرفت در سطح شکنجه بوده باشد.

چنی اظهار داشت: من فکر می‌کنم که تکنیک‌هایی که ما در این برنامه استفاده کردیم شکنجه محسوب نمی‌شود. خیلی از افراد آن را شکنجه می‌خوانند اما در آن زمان چنین اقداماتی شکنجه به نظر نمی‌رسید.

وی افزود: مردم دوست دارند که به گذشته برگردند و تاریخ را دوباره بازنویسی کنند اما اگر اختیار داشتم من آن را دوباره انجام می‌دادم.

انتظار می‌رود که کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا جینا هاسپل را به عنوان مدیر جدید سازمان سیا تایید کند اما هنوز دورنمای قطعی برای تایید نهایی او نزد تمامی نمایندگان مجلس سنا وجود ندارد.

چنی درباره هاسپل اظهار کرد: من فکر می‌کنم که او مدیری بزرگ برای سازمان سیا خواهد بود. او در سوابق کاری که داشته شغلش را عالی انجام داده است و افرادی که من در این سازمان می‌شناسم بسیار مشتاق هستند که یکی از خودشان بر کرسی رهبری سیا بنشیند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
متاسفم
ناشناس
|
Austria
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
0
شغلش رو خوب انجام میداده،یعنی خوب شکنجه میکنه؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین