کد خبر: ۵۲۳۲۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

پلیس ضدشورش میانمار اعتراضات ضد جنگ را سرکوب کرد

پلیس ضد شورش در یانگون با استفاده از باتوم اعتراضاتی در حمایت از قربانیان درگیری‌ها در ایالت کاچین در شمال میانمار را سرکوب و چندین تن از برگزارکنندگان را بازداشت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
مقام‌های میانماری اجازه برگزاری اعتراضات در اصلی‌ترین شهر میانمار را نداده بودند و پلیس اجازه ندادند حدود ۳۰۰ تن که شعارهای ضد جنگ می‌داند و پرچم‌های آبی روشن به نشانه صلح در دست داشتند، تحصن کنند.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، زد و خورد شدید میان ده‌ها پلیس ضد شورش و برگزارکنندگان اعتراضات و روزنامه‌نگارانی که در حال پوشش مراسم بودند، رخ داد. این درگیری‌ها اندکی پس از به هم خوردن تحصن به وجود آمد و ده‌ها معترض بازداشت شده و با ون پلیس منتقل شدند.

بیش از ۶۰۰۰ تن از از زمان آغاز حملات ارتش میانمار علیه ارتش استقلال کاچین از میانمار گریختند و نیروهای امدادی می‌گویند صدها تن هنوز در مناطق خطر گیر افتاده‌اند. یکی از فعالان اعتراضات شنبه گفت: "ما گفتیم که متفرق می‌شویم اما پلیس زد و خورد را آغاز کرد. آنها قوانین اخلاقی و مقررات را زیر پا گذاشتند. ۹ تن از اعضای حزب ما بازداشت شدند."

در مقابل سخنگوی پلیس تاکید دارد معترضان تجمع مسالمت‌آمیز نداشتند و به همین دلیل برخی از آنان بازداشت شدند.   

این جنبش جوانان ضد جنگ ناامیدی خودشان را از عهدشکنی آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار برای عمل به وعده‌اش و پایان دادن به جنگ‌های قومی در میانمار ابراز کردند. اعتراضات در یانگون به مسدود شدن یکی از تقاطع‌های شلوغ به مدت بیش از یک ساعت انجامید.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین