کد خبر: ۵۲۳۲۵۹
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

رحیمی: فراموش نکنیم برجام تحت هدایت رهبری و نظارت حاکمیت مذاکره و امضا شد

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری،‌ اسلامشهر و تبریز گفت: ما نباید فراموش کنیم برجام تحت هدایت رهبری و نظارت حاکمیت مذاکره و امضا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری،‌ اسلامشهر و تبریز در نطق جلسه علنی امروز مجلس با بیان اینکه از بین رفتن همه منافع آمریکا در ایران کافی بود تا سناریوهای مختلف و چند لایه را در طول چهار دهه گذشته علیه ملت ایران طراحی و به اجرا گذارند، گفت: در طلیعه ورود به پنجمین دهه جمهوری اسلامی در شرایطی به سر می‌بریم که تقابل همه ‌جانبه آمریکا به ایران اسلامی در صدر و ذیل تحولات جاری ضرورت بازخوانی پیشینه مناسبات و چرایی تصمیمات را روشن‌تر می‌کند.

وی افزود: مذاکرات ایران با 1+5 در شرایطی آغاز شد که عدم اعتماد متقابل و تلاش برای جلب حداکثری منافع از وجوه قابل ملاحظه همه طرف‌های مذاکره‌کننده بود. تاریخ ظلم و آتش‌افروزی و توطئه‌های پی در پی آمریکایی‌ها در اذهان جهانیان همچنان برجسته بود که با اعتماد رهبری به تیم دیپلماسی و فضای نرمش قهرمانانه که مدیریت مذاکرات را ممکن می‌کرد از پیچ‌های سخت مذاکرات با رعایت اصول عزت، حکمت و مصلحت عبور کردیم و به برجام رسیدیم که منافع حداقلی همه افراد را تامین می‌نمود.

وی با بیان اینکه امانتداری، حرفه‌ای‌گری، دلسوزی، صفات انقلابی تیم مذاکره‌کننده در فضای دیپلماسی علیرغم انکار و بهتان‌های آشکار مخالفان بارها و بارها مورد تایید و تاکید رهبری انقلاب قرار گرفت، اظهار کرد: در شرایطی که خروج آمریکا از برجام فرصت مغتنمی را برای همبستگی و همگرایی همدلانه در داخل کشور ایجاد کرده است و تصمیمات از دیپلماسی را فراروی ایران گشوده است ضرورت پافشاری بر منافع ملی توسط همه سلایق سیاسی و صیانت از اعتبار جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل را بیشتر کرده است. در این شرایط حساس که تدبیر ویژه و تصمیم عقلایی می‌تواند کشور را از شرایط سخت بین‌المللی عبور دهد حرکت‌های احساسی بی‌مبنا و مسقوط کردن فضا برای برون‌رفت از این شرایط در عمل در کمک به جبهه دشمن در فشار به ایران تلقی می‌شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری،‌ اسلامشهر و تبریز با اشاره به آتش زدن پرچم آمریکا در صحن علنی مجلس، عنوان کرد: آتش زدن پرچم کشورها در فرهنگ اسلامی هیچ جایی ندارد و در منطق سیاسی و نگاه عقلانی هم مردود است. خروج آمریکا از برجام احساس شعف عده‌ای در داخل برای تسویه حساب سیاسی با دکتر روحانی و ظریف فضای حساس کنونی را به جای بهره‌گیری برای تقویت همبستگی و امنیت ملی تبدیل به فضای عقده‌گشایی علیه دولت و در مقابل رهبری کرده است. روشن است که دشمن از اختلاف و تفرقه ما دلخوش و از همبستگی ملی ما نگران و خائف خواهد بود.

رحیمی با بیان اینکه عجیب است این مهم برای افرادی که مدعی بصیرت هستند همچنان مورد غفلت آشکار است، اظهار کرد: آتش زدن پرچم کشورها در صحن مجلس را هیچگاه نماد انقلابی‌گری نمی‌دانیم. تلاش برای اهتزاز پرچم ایران در حوزه دیپلماسی، صنعت، کشاورزی، تجارت، علم و فناوری و ورزش هنر ما و فرزندان توانا و غیور ایران اسلامی است. گویا عده‌ای در تلاشند در موضوع برجام رهبری را بی‌اختیار و دولت را مبسوط‌الید معرفی کنند و با تخریب دولت به دنبال مقصرسازی در اذهان مردم باشند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس و مردم عنوان کرد: فراموش نکنیم برجام تحت هدایت رهبری و نظارت حاکمیت مذاکره و امضا شد و بخشی از کارنامه کل حاکمیت از برجام نه جناحی است، نه سیاسی است و نه مربوط به دولت خاص است. سند برجام را تقدیم می‌کنم تا همچنان که همچنان مجموعه نظام در تلاش برای تعیین تکلیف برجام است شما هم از این سند بین‌المللی که مجموعه حاکمیت در جهان آن را امضا کرده است صیانت کنید و از هرگونه تعرض مصون بدانید.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری،‌ اسلامشهر و تبریز با بیان اینکه مهمترین نیاز امروز کشور در همه عرصه‌ها خصوصا در فضای سیاسی، حفظ و تقویت آرامش است، اظهار کرد: بدون فضای آرام در کشور تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات تابع احساسات خواهد بود. در شرایط جاری کشور صداوسیما به دلیل انحصار رسانه‌ای می‌تواند در تامین آرامش موثر باشد اما رویکرد جناحی و اقدامات احساسی صداوسیما نگذاشته است از ظرفیت رسانه ملی در جهت منافع همه‌ جانبه کشور ایفای نقش نماید. چرا صداوسیما در حوزه امنیت ملی سهم مثبت خود را ایفا نمی‌کند؟

وی افزود:‌ در حوادث دی ماه سال گذشته در دو روز اول رویکرد صداوسیما در حوزه امنیت ملی قابل ملاحظه بود که با سرعت این غفلت را اصلاح کردند. عده‌ای در فضای احساسی تصور نکنند شکست دولت، شکست رقیب‌شان است. تضعیف دولت یا مجلس شورای اسلامی تضعیف رکنی از ارکان نظام و به شکست نشاندن دولت در تحقق برنامه‌ها به نوعی تلاش برای تضعیف کل نظام جمهوری اسلامی تلقی می‌شود. نمی‌شود روزی به بهانه دو تابعیتی‌ها، روز دیگر به بهانه نفوذ، روزی به بهانه جاسوسی، روزی دیگر به بهانه باند نیویورک و هر روز به بهانه‌ای فضا را برای بالندگی و تحرک چابک دیپلماسی تنگ کرد و در عمل به اهداف دشمن سرعت بخشید.

وی در پایان با بیان اینکه به آتش کشیدن پرچم کشورها و اسناد بین‌المللی اساسا حرکتی مردود است، گفت: در این حرکت در مرکز قانونگذاری کشور خلاف سیاست تعامل سازنده با جهان است که هم رهبری به آن تاکید کرده است و هم در برنامه ششم توسط همین مجلس تصویب شده است. آرامش و امنیت نیاز حتمی فضای اجتماعی و سیاسی فضای کشور مانند هوای پاک ضرورت حیاتی برای همه است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین