کد خبر: ۵۲۳۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵

در تماس تلفنی روحانی و نخست وزیر ارمنستان چه گذشت؟

رئیس جمهور، با اشاره به ضرورت استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در ایران و ارمنستان در راستای توسعه و تحکیم مناسبات تهران – ایروان، اظهار داشت: اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش مناسبات و همکاری‌ها با همسایگان خود است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر یکشنبه در تماس تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان با وی، تحولات اخیر ارمنستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشحالیم که خواست و اراده مردم در این تحولات به طور مسالمت‌آمیز محقق شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری،رئیس جمهور امضای توافق همکاری ایران با اتحادیه اوراسیا را فرصتی مناسب برای گسترش مناسبات دو کشور برشمرد و گفت: ایران و ارمنستان می‌توانند روابط و همکاری‌های خود را در بخش‌های مختلف تجاری، اقتصادی، کشاورزی و دیگر موضوعات مورد علاقه طرفین بیش از پیش توسعه دهند.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: ایران همواره خواهان برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه و جهان و بوده و به دنبال حل مسایل و مناقشات از طریق مذاکرات سیاسی و در چارچوب مقررات بین‌المللی است.

رئیس جمهور اقدام دولت آمریکا در خروج یک طرفه از برجام را خلاف تعهدات بین المللی و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران زمانی در برجام می‌ماند که منافعش ازسوی طرف‌های مذاکره‌کننده تضمین شود.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در این گفتگوی تلفنی، با بیان اینکه توسعه روابط و همکاری‌ها با ایران برای ارمنستان بسیار حائز اهمیت است، گفت: ارمنستان برای گسترش روابط دوستانه با ایران بر پایه احترام و منافع مشترک، ارزش فراوان قایل است.

نخست وزیر ارمنستان با ضرورت تلاش در راستای تعمیق همکاری‌ها و مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور و اجرای توافقات و پروژه‌های مشترک تأکید کرد.

وی با تقدیر از مواضع متوازن جمهوری اسلامی ایران در مسایل و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت: تقویت صلح و ثبات در منطقه به نفع همه کشورها بوده و باید همگان در این راستا تلاش کنند.

پاشینیان تصریح کرد: برجام ضامن صلح و ثبات در منطقه و موجب تحول در مناسبات ایران بوده و ارمنستان هرگز در هیچ اقدامی علیه ایران شریک نبوده و نخواهد بود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین