کد خبر: ۵۲۳۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

این مرد در مجالس روضه خوانی زنانه چه نقشه ای داشت؟ /با روش قران درمانی سرغ طعمه هایش می رفت+ جزییات

مردی شیطان‌صفت که در قالب روضه‌خوان مجالس زنانه و قاری قرآن برای ده‌ها خانم و دختر‌جوان ایجاد مزاحمت کرده بود، تصمیم داشت زندگی یکی از طعمه‌هایش را به آتش بکشد که به دام قانون افتاد.
آفتاب‌‌نیوز :
چهارشنبه گذشته خانمی جوان به همراه همسرش پا به دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم سایبری مشهد گذاشت و پس از تنظیم شکوائیه با هدایت قاضی Judge مهدی حقدادی، جانشین سرپرست دادسرا به شعبه ٧۵١بازپرسی این مجموعه قضایی مراجعه کرد و در برابر قاضی جوانبخت حاضر شد.

خانم جوان در اظهاراتش مدعی شد از چندی پیش، فردی که در مجالس مذهبی روضه‌خوانی می‌کند و ادعای قرآن درمانی دارد، با دستیابی به برخی از عکس‌های خصوصی‌اش از طریق تلگرام Telegram برای او مزاحمت ایجاد کرده است.

ماجرای این پرونده از زبان شاکی این‌گونه مطرح شد که وی چند ماه پیش به مجلس روضه یکی از همسایگان می‌رود و برای اولین مرتبه این مرد حدودا ۴٠ساله را که مداح مجلس زنانه بوده است‌، می‌بیند. متهم پس از خاتمه جلسه عنوان می‌کند در تلگرام کانالی تحت عنوان «مشاوره و قرآن‌درمانی» دارد و چنانچه افرادی هستند که در زندگی‌شان مشکل خانوادگی دارند، می‌توانند در این کانال عضو شوند و از فواید آیات قرآن برای رفع مشکلاتشان بهره ببرند.

شاکی که همانند دیگر زنان مجلس مجذوب معنویت ظاهری متهم شده بود در این کانال عضو می‌شود تا با استفاده از ‌آیات نورانی کتاب آسمانی بر مشکلات زندگی‌اش فائق شود.

این خانم ٣٠ساله با اشاره به آغاز مزاحمت‌های متهم به قاضی جوانبخت گفت: « یک مشکل خیلی کوچک با همسرم پیدا کرده بودم و می‌خواستم این مسئله حل شود برای همین چند ماه پیش مشکلم را از طریق تلگرام برای شماره متهم که مدیر کانال هم بود فرستادم. او با شنیدن مسئله از من خواست تا بدون اینکه شوهرم از موضوع بویی ببرد به صورت حضوری همدیگر را ملاقات کنیم. جلسات حضوری من و متهم چند مرتبه انجام شد اما بر‌خلاف اینکه او هر دفعه می‌گفت شوهرت از قرار‌مان بویی نبرد، من موضوع را به همسرم ‌می‌گفتم. این مسئله ادامه داشت تا اینکه متهم چند قطعه عکس و فیلم با محتوای مستهجن از طریق تلگرام برایم ارسال کرد. علاوه‌ بر‌این او برخی از عکس‌های پروفایلم را ذخیره کرده بود و برایم ارسال کرد و با الفاظ رکیک و زشت برخی صفت‌های ناپسند را به من نسبت داد.»

شاکی در ادامه اظهاراتش ادامه داد: «‌او مدام مرا تهدید می‌کرد و می‌گفت اگر کاری را که می‌خواهد برایش انجام ندهم رازم را فاش می‌کند و موضوع را به همسرم اطلاع می‌دهد. برای همین طبق درخواست این مرد شیطان‌صفت چند عکس خصوصی و در لحظه از خودم گرفتم و برایش ارسال کردم. من با دست خودم مدارک علیه خودم را زیاد می‌کردم و متهم نیز با ترساندن من به خواسته شومش می‌رسید. این اواخر به من گفت که باید از همسرت جدا شوی و این مرد لایق زندگی با تو نیست او می‌گفت پس از اینکه از همسرم طلاق گرفتم مرا به عقد دائمش درمی‌آورد و سرپرستی فرزندانم را به عهده می‌گیرد.»

وی ادامه داد: «‌من هیچ مشکلی با شوهرم نداشتم و علاوه بر این زندگی آرامی هم داشتم و از طرفی متهم خودش صاحب زندگی و زن و فرزند است. من مدام به او می‌گفتم که شما مداح هستید و این رفتار دور از فرهنگ دینی است. اما او می‌گفت: انسان برخی مواقع برای عشقش دست به گناه کبیره هم می‌زند و من حاضرم برای رسیدن به تو هرکاری بکنم. شرایط برایم غیر‌قابل تحمل بود برای همین موضوع را تمام و کمال به همسرم گفتم و با راهنمایی او به دادسرا آمدیم.»

دستگیری متهم در دفتر کارش

پس از تشکیل پرونده و ثبت اظهارات شاکی، پیگیری پرونده وارد مرحله جدیدی شد و قاضی جوانبخت برای صحت ادعاهای این خانم جوان دستور احضار متهم و بررسی کانال منتسب به وی را صادر کرد و در این خصوص تیمی از کارشناسان دایره فضای مجازی پلیس Police اطلاعات و امنیت عمومی خراسان رضوی مسئول بررسی این تحقیقات شدند.

مأموران برای جمع‌آوری مستندات ابتدا به بررسی کانال تلگرامی متهم که بیش از پنج هزار عضو داشت پرداختند و به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد این فرد فاقد تحصیلات‌ دانشگاهی و حوزوی است اما در برخی پست‌ها مدعی شده، مشاور خانواده است و می‌تواند سرکتاب باز کند و برای رفع مشکلات به افراد دعا بدهد که این رفتار وی از مصادیق کلاهبرداری Fraud از طریق رمالی بود.

با به دست آمدن این مستندات، مأموران به دفتر کار متهم واقع در بولوار طبرسی مشهد مراجعه و طبق مجوز قضایی وی را دستگیر کردند. تیم رسیدگی‌‌کننده با دستور قاضی جوانبخت تجهیزات دیجیتالی و رایانه‌ای متهم را نیز جمع‌آوری و به پلیس اطلاعات انتقال دادند.

تکذیب اظهارات شاکی

متهم که مصطفی نام دارد در اظهاراتش ضمن دروغ خواندن اظهارات شاکی بیان کرد: این خانم چند ماه پیش مشکلش را با من مطرح کرد که به او گفتم شما نیاز به دعای حلقه یاسین دارید برای همین در یکی از پارک‌های مشهد با وی قرار گذاشتم. در پارک نشسته بودم که برادر و شوهر این خانم به سرم ریختند و مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند و گفتند دست از سر این خانم بردار وگرنه می‌کشیمت.

این مرد ‌ادامه داد: من اصلا با این خانم رابطه نداشتم و به هیچ‌وجه برای او مزاحمت ایجاد نکرده‌ام. افراد زیادی مثل این خانم به من پیام می‌دهند و از من می‌خواهند که برای مشکلشان یک نسخه قرآنی بدهم و تاکنون به خودم این اجازه را نداده‌ام که برایشان پیامی اشتباه ارسال کنم چه برسد پیام‌های غیر‌اخلاقی، من خودم همسر و فرزند دارم چرا باید این خانم را به طلاق ترغیب کنم؟

استخراج مستندات مستهجن از گوشی متهم

متهم مدعی شد اظهارات شاکی کذب است و حاضر به همکاری با قانون Law نبود. اما نتایج بررسی ها نشان داد گوشی تلفن همراه متهم حاوی محتویات مستهجن بسیار زیادی بوده است و این مستندات پس از استخراج در اختیار دادسرا قرار گرفت.

بازپرس شعبه ٧۵١دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٧ مشهد در‌این‌باره به شهرآرا گفت: بر اساس مستندات مکشوفه کانال تلگرامی منتسب به متهم بیش از پنج هزار عضو دارد که اغلب خانم و دختر‌جوان هستند. علاوه‌بر‌این طبق بررسی‌های انجام شده پیام‌های تلگرامی حاوی مطالب مستهجن، تهدید، فیلم‌ و عکس‌های خصوصی افراد و فیلم‌های غیر‌اخلاقی بسیار زیادی است که از طریق وی برای ده‌ها زن و دختر‌جوان ارسال شده بود. گوشی تلفن همراه متهم ضمیمه پرونده‌اش شد.

قاضی جوانبخت بابیان اینکه اتهامات این فرد، انتشار داده و محتوای مستهجن، تحریک به انحرافات جنسی و کلاهبرداری از طریق دعانویسی است،افزود:همانگونه که بی اخلاقی در فضای حقیقی جرم Crime است ، این حرکت در فضای مجازی نیز جرم محسوب می شود وهمچنین قانونگذار برای سرقت Stealing در فضای مجازی همچون فضای حقیقی مجازات هایی را مشخص کرده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه مستندات و شواهد زیادی علیه این متهم وجود دارد، اما او همچنان از بیان واقعیت طفره می‌رود و حاضر به همکاری نیست. از سوی دیگر چون قربانیان این نقشه شوم به دلیل حفظ آبرویشان حاضر به مطرح‌کردن شکایت خود از متهم نیستند این شعبه از جنبه عمومی جرم به پرونده این مرد‌جوان رسیدگی می‌کند.

بازپرس شعبه ٧۵١دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٧ مشهد تصریح کرد: پس از رسیدگی به پرونده، متهم با قرار متناسب قضایی راهی زندان Prison شد و تحقیقات از وی ادامه دارد.

رکنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین