کد خبر: ۵۲۳۳۸۸
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

احتمال صدور مجوز «کارآگاهان خصوصی» برای نخستین بار در ایران

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه «کارآگاهان خصوصی» عنوان قشنگی نیست از پیگیری پلیس برای استفاده از کارآگاهان بازنشسته زبده برای پی‌جویی پرونده‌های معوق قدیمی خبر داد و گفت: با این وجود نمی‌توانیم پیش بینی کنیم امسال این اتفاق رخ می‌دهد یا خیر.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار محمدرضا مقیمی در پاسخ به این سوال که آیا امسال موضوع مجوز فعالیت کارآگاهان خصوصی به سرانجام خواهد رسید یا خیر اظهار کرد: ما در حال پیگیری هستیم و امیدواریم اتفاقی بیفتد ولی نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که امسال این اتفاق رخ می‌دهد یا خیر.

رئیس پلیس Police آگاهی ناجا ادامه داد: البته عنوان کارآگاه خصوصی عنوان قشنگی نیست ولی به دنبال آن هستیم تا برخی از کارآگاهان بازنشسته خود را برای پیگیری برخی پرونده‌های پلیسی به کارگیریم.

وی تاکید کرد: در این طرح با استفاده از برخی کارآگاهان بازنشسته و زبده پلیس آگاهی پرونده‌های معوق قدیمی، مورد پیگیری و پیجویی قرار خواهد گرفت.

به گفته مقیمی، پلیس از بکارگیری این کارآگاهان برای پیگیری برخی پرونده‌های پلیسی استقبال می‌کند.

تا پیش از این موضوع فعالیت کارآگاهان خصوصی در ایران هیچگاه تا این اندازه جدی نشده بود؛ موضوعی که با محقق شدن آن و به کارگیری کارآگاهان زبده و بازنشسته پلیس می‌توان امیدوار بود که حل معمای برخی پرونده پلیسی قدیمی و به سرانجام رسیدن پرونده‌های معوق بهتر و سریتر انجام شود؛ مساله‌ای که نهایی شدنش کمک زیادی به پلیس آگاهی خواهد کرد.

پیش‌تر و در دی سال 90 نیز سردار سیدحسن بتولی رئیس پلیس وقت آگاهی ناجا با تأکید بر راه‌اندازی دفاتر کارآگاهان خصوصی، نخستین هدف در تشکیل این دفاتر را مشاوره به مردم دانسته بود و با اشاره به تجارب کارآگاهان بازنشسته، این دفاتر را راهی برای آشنایی بیشتر پلیس با آخرین روش‌ها و شگردهای کلاهبرداری Fraud عنوان و با تاکید بر خدمت‌رسانی بهتر به سازمان‌های دیگر از جمله بیمه‌ها با بهره‌مندی از توان کارآگاهان خصوصی خاطرنشان کرده بود: تشکیل کارآگاه خصوصی ابزار جدیدی است که متناسب با شرایط امروز جامعه و توانمندی‌های پلیس، باید از آن در جهت پیشگیری از جرایم استفاده کرد.

رکنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین