کد خبر: ۵۲۳۵۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱

واکنش اردوغان به عملیات قبرس در مدیترانه

رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد، اگر قبرس به عملیات یک‌جانبه خود ادامه دهد، این منطقه با تهدید امنیتی مواجه می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: اقدامات یک‌جانبه دولت قبرس در شرق مدیترانه باید متوقف شود زیرا در غیر این صورت تهدید امنیتی در این منطقه ایجاد می‌شود.

روابط قبرس یونانی‌نشین و ترکیه دچار تنش شده است. ترکیه عملیات تحقیقاتی قبرس را رد کرده و بر این باور است که این اقدامات به معنای نادیده گرفتن حقوق قبرس ترک‌نشین در استخراج منابع طبیعی این جزیره است.

او در ادامه اظهاراتش با اشاره به حملات اسرائیل در سوریه، گفت: اسرائیل بیش از ۵۰ موشک به سوریه پرتاب کرده است. این اقدامات تحریک‌آمیز مقدمه‌ای برای یک جنگ جدید است. به هیچ وجه نمی‌توان نگاه و ارزیابی مثبتی نسبت به این گام‌ها داشت. هدف از این حملات موشکی چیست؟ ما نمی‌توانیم واقعیت موجود پشت پرده این حملات را نادیده بگیریم.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز،اردوغان در ادامه با انتقاد از رویکرد آمریکا در منطقه به خصوص درباره یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه، گفت: اقدامات آمریکا، ترکیه را ناامید کرده است. ما این اقدامات را خطرناک و تهدیدکننده صلح در منطقه می‌دانیم. رویکرد واشنگتن در منطقه غیرقابل قبول است. ترکیه به همراه روسیه و ایران گامی مشترک برای برقراری صلح در سوریه بر می‌دارد؛ در حالی که آنکارا قادر نیست گام‌های مشابه را با کشورهای غربی بردارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین