کد خبر: ۵۲۳۹۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

نکات طلایی برای شست و شوی لباس نوزادان

در شست و شوی لباس نوزادان باید دقت بیشتری نسبت به لباس بزرگسالان داشته باشید در این مقاله چند نکته مهم برای شست و شوی لباس نوزادان به شما پیشنهاد می دهیم.
آفتاب‌‌نیوز :
گاهی استفاده از شوینده‌ها باعث تحریک، خارش یا سوزش پوست بدن نوزاد می‌شود بنابراین انتخاب شوینده‌ای مناسب که مانع بروز چنین حالاتی شود، اهمیت زیادی دارد اما وقتی پای کودکان و نوزادان به میان می‌آید، اهمیت موضوع دو چندان می‌شود زیرا نوزادان با توجه به پوست بسیار لطیفی که دارند بیشتر در معرض بروز حساسیت پوستی هستند.

آمادگی برای شستن لباس کودک
به‌خاطر داشته باشید که همواره لباس‌های نوزاد و کودکتان را پیش از لباس‌های خودتان بشویید. نوزادان پوست نازک و حساسی دارند و با شستن لباس‌ها، مواد حساسیت‌زای موجود در بافت لباس، از آن خارج می‌شود. جوراب‌ها و سایر البسه کوچک را حین شست‌وشو و خشک کردن داخل یک کیسه توری قرار دهید. پیش از اولین مرتبه شست‌وشوی هر لباس، به برچسب هشداری که روی آن به کار رفته، دقت کنید. این برچسب‌ها اطلاعات دقیقی را درباره نحوه شست‌وشو و نگهداری لباس در اختیار شما قرار می‌دهند. لباس خواب کودک باید ضدحریق باشد، بنابراین هرگز از سفیدکننده روی الیاف ضد حریق استفاده نکنید زیرا اثربخشی موادشیمیایی درمانی را کاهش می‌دهد.

انتخاب شوینده مناسب
برخی والدین در انتخاب شوینده مناسب برای شستن لباس‌های نوزاد یا کودک خود دچار سردرگمی می‌شوند. متخصصان کودک توصیه می‌کنند که بهتر است برای شست‌وشوی لباس از شوینده‌های مخصوص نوزادان و کودکان استفاده کنید که فاقد بو بوده و سریع‌تر از بافت لباس خارج شده و مانع از بروز حساسیت پوستی می‌شود. استفاده از شوینده مایع ارجحیت دارد و در ترکیب با آب راحت‌تر شسته می‌شود و احتمال بروز حساسیت پوستی را در نوزادان کاهش می‌دهد. اگر احساس کردید شوینده‌ای که همیشه استفاده می‌کنید باعث خشن شدن بافت لباس و در نتیجه بروز حساسیت پوستی نوزاد می‌شود، بهتر است شوینده را تغییر دهید و شوینده ملایم بدون رنگ یا بوی دیگری را استفاده کنید.

از بین بردن لکه‌ها
معمولا پیش از شست‌وشوی لباس‌ها، لکه‌های موجود روی آنها را پاک کنید. برای از بین بردن لکه‌های پروتئینی مانند شیر، لکه غذاهای مختلف و لکه مدفوع روی لباس، پیش از استفاده از محصولات شست‌وشوی حاوی آنزیم، لکه‌ها را در آب سرد غوطه‌ور کنید. اگر این‌کار موثر نبود، از لکه‌برها و شست‌وشوی معمولی استفاده کنید. برای از بین بردن لکه ادرار در دو مرحله اقدام کنید. به‌طوری که ابتدا یک قاشق غذاخوری آمونیاک در یک فنجان آب حل کنید و محلول را روی محل لکه بریزید.

شست‌وشوی کهنه‌های پارچه‌ای
کهنه‌های پارچه‌ای را باید جدا از سایر لباس‌ها شست. برای شستن آنها از شوینده‌های معطر یا رنگی استفاده نکنید. کهنه‌ها را در آب داغ بشویید. هرگز از نرم‌کننده‌های لباس استفاده نکنید زیرا باعث تحریک پوستی و بروز حساسیت می‌شود.

منبع: سیمرغ
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین