کد خبر: ۵۲۴۰۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

دهقانی: اتحاد و انسجام ضرورت امروز جامعه ماست

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اتحاد و انسجام کامل در شرایط امروز کشور یک ضرورت است گفت: ترامپ به دنبال ایجاد تنش در کشور ما و استفاده از آن است. لذا باید با دوری از احساسی عمل کردن عاقلانه و حکیمانه در عرصه داخلی و بین‌المللی کار کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
کمال دهقانی، اظهار کرد: گروه‌ها و جناح‌های سیاسی مختلف کشور همواره در موضوعات مرتبط با منافع ملی  انسجام و اتحاد کامل داشته و رفتارهایی به دور از احساسات را اتخاذ می کنند اکنون نیز در موضوع برجام باید همه در پیگیری منافع ملی تاکید کنیم.

وی ادامه داد: در طول چند سال گذشته گروه‌ها در موضوع هسته‌ای و برجام حول منافع ملی متحد شدند. در این بین افرادی بودند که نظر خلاف برجام داشتند که معتقدم باید صحبت های آنها را شنید. اما در نهایت آنچه نهادهای رسمی همچون مجلس و دولت براساس دیدگاه‌های مقام معظم رهبری دنبال می کنند را مدنظر قرار داد. این بدان معنا است که طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور و وزیر خارجه در صورت ارائه تضمین‌های لازم از سوی اتحادیه اروپا در برجام خواهیم ماند.

دهقانی به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نمی توان به آمریکا اعتماد کرد اشاره و اظهار کرد: در زمان تصویب برجام مقام معظم رهبری فرمودند که آمریکا قابل اعتماد نیست و فریبکارانه برخورد می کند. این موضوع در دیدگاه مسئولان ارشد تیم مذاکره کننده و مردم نهادینه شده است و همه بر این اعتقاد داریم که آمریکا دچار توهم سلطه بر دنیا است. ما باید با انسجام در برابر این توهمات ایستادگی کنیم.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی اضافه کرد: اکنون رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال ایجاد تنش در کشور ما و احساسی عمل کردن است. ما باید در عرصه داخلی و بین‌المللی با حفظ منافع ملی عاقلانه و حکیمانه کار کنیم چون اکنون موضع برتر با ما است، آمریکا با نقض عهد اعتبارش را در سطح بین‌المللی مخدوش کرده است. ما قدم‌های درستی برداشته‌ایم و از این به بعد هم باید حکمیانه، منطقی و عاقلانه رفتار کنیم.

به گفته وی این امکان وجود دارد که رژیم صهیونیستی و آمریکا دنبال انجام اقداماتی باشند تا جمهوری اسلامی ایران را احساساتی کرده و از آن فرصت به ضرر منافع ملی ما استفاده کنند. اکنون شرایط به گونه‌ای است که باید تمام فعالیت‌هایمان در سطح بین‌المللی بسیار عاقلانه باشد.

دهقانی در پایان اظهار کرد: ما تاکنون در مقاطع مختلف انقلابی عمل کرده‌ایم و انقلابی هستیم و کارهایمان برای تامین منافع ملی است. می توانیم با تصمیم انقلابی پای مواضعمان ایستاده و حکیمانه در عرصه بین‌المللی عمل کنیم نه اینکه در زمین دشمن حرکت کنیم. این به دقت و هوشیاری بالای ما نیاز دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین