کد خبر: ۵۲۴۲۰۳
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲

تشکیل کمیته تحقیق درمورد کشتار غزه

سازمان ملل رای به تشکیل کمیته تحقیق کشتار غزه دادبه گزارش این روزنامه اسرائیلی، در جلسه امروز شورا که در ژنو سوییس برگزار شد، ۲۹ کشور عضو به این مصوبه رای آری، ۱۴ کشور رای ممتنع و ۲ کشور آمریکا و استرالیا رای خیر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
ماموریت این کمیسیون بررسی ارتکاب جنایات جنگی به وسیله رژیم صهیونیستی در برخورد با تظاهرات فلسطینیان در مرز غزه و سرزمین های اشغالی می باشد.

زید رعد حسین کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز و پیش از رای گیری با انتقاد شدید از کشتار ده ها فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در هفته اخیر، گفت: 'اسرائیل' مردم غزه را از تولد تا مرگ در قفس و مناطق ویرانه حبس کرده است.

وی با بیان اینکه پاسخ اسرائیل به تظاهرات مردم غزه کاملا نابرابر بود، تاکید کرد که این رژیم به طور هدفمند و کاملا برنامه ریزی شده ۱.۹ میلیون نفر از مردم غزه را از اولین حقوق انسانی خود محروم کرده است.

نظامیان صهیونیست روز دوشنبه ( ۲۴ اردیبهشت ماه) راهپیمایی مردم غزه در هفتادمین سالگرد 'روز نکبت' (پایه ریزی رژیم صهیونیستی در فلسطین) را در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی به خاک خون کشیدند؛ در جریان این خشونت ها، ۶۲ نفر شهید و حدود سه هزار تن زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین