کد خبر: ۵۲۴۲۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵

تکذیب نفوذ رییس‌جمهوری چین بر کره‌شمالی

چین ادعای آمریکا مبنی بر اینکه کره شمالی تحت نفوذ 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین موضع خود را در باره گفت و گو با واشنگتن تغییر داده است، تکذیب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
کره شمالی پس از یک دوره مصالحه، ناگهان یک نشست بلند پایه کاری با کره جنوبی را لغو کرد و به آمریکا هشدار داد برگزاری رزمایش های این کشور می تواند مانعی برای برگزاری اجلاس سران کره شمالی و آمریکا باشد.

کره شمالی همچنین به کره جنوبی اعلام کرده است تا زمانی که راهبردهای خصمانه اش را پایان ندهد، نمی تواند انتظار داشته باشد دو کشور وارد گفت و گوی تازه ای شوند.

همزمان پس از سفر غیرمنتظره 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی به چین و دیدار وی با شی، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در کاخ سفید گفت که این تغییر موضع ممکن است ناشی از نفوذ رییس جمهوری خلق چین بر رهبر کره شمالی باشد.
'لو کانگ' سخنگوی وزارت خارجه چین این ادعا را تکذیب کرد و گفت که موضع چین در قبال مساله شبه جزیره کره بسیار سازنده و شفاف است.

وی گفت که برخلاف برخی از کشورها که مسیر زیگزاگ را طی کرده و دایما مواضعشان را تغییر می دهند پکن همواره مواضع قاطع و بلا تغییری در باره مسایل بین المللی داشته است.

برخی تحلیلگران بر این باورند که اشاره وی به تغییر مواضع آمریکا مربوط به اقدامات اخیر ترامپ مبنی بر نقض توافق هسته ای با ایران و خروج این کشور از پیمان تحولات اقلیمی پاریس و پیمان ترانس پاسیفیک است.

سخنگوی چین گفت ما خواستار حل مساله هسته ای شبه جزیره کره از طریق گفت و گو هستیم و از موضع ترامپ هم مبنی بر اینکه وی به دنبال الگوی لیبی برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی نیست استقبال کرد.

وی در عین حال تاکید کرد که آمریکا نمی تواند به مسایل و نگرانی های امنیتی کره شمالی بی توجه باشد و باید به این امر اهمیت بدهد که حیات شبه جزیره کره به مسایل امنیتی گره خورده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
تندر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
اگر چین بر کره شمالی نفوذ ندارد پس حتما ننه قمر این نفوذ را دارد!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین