کد خبر: ۵۲۴۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

هوش مصنوعی خدمات بانک آمریکا را تمام هوشمند می‌کند

بانک آمریکا (Bank of America) با رونمایی از دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی پیشرفته خود، اعلام کرد که کاربران گوشی‌های هوشمند قادر خواهند بود با استفاده از آن، به انجام کارهای بانکی خود بپردازند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از وب سایت زد دی نت، بانک آمریکا (Bank of America) از دستیار صوتی فوق پیشرفته خود که مبتنی بر هوش مصنوعی است و اریکا (Erica) نام دارد، معرفی و رونمایی کرد. به گفته مدیران ارشد این بانک، اریکا به ۲۵ میلیون کاربر گوشی‌های هوشمند در این کشور کمک می‌کند تا بسیاری از کارهای بانکی موردنیاز خود را از طریق آن انجام دهند.

بانک آمریکا یک شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی و چندملیتی است که هم‌اکنون به‌عنوان بزرگترین بانک ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود. دفتر مرکزی بانک آمریکا در شهر شارلوت، کارولینای شمالی ایالات متحده مستقر شده است.

دستیار صوتی و هوش مصنوعی اریکا به کاربران آمریکایی این امکان را می‌دهد تا با ارسال دستورهای صوتی، پیام متنی یا حرکت دست و صورت به اپلیکیشن بانک آمریکا، کارهای بانکی خود را انجام دهند.

از جمله کارهای بانکی قابل اجرا توسط اریکا، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. جستجوی تراکنش‌های قبلی همچون چکهای نوشته شده، چکهای پاس شده و خرید از فروشگاه

۲. دسترسی به اطلاعات پایه همچون شماره کارت، شماره حساب، شماره عابربانک موردنظر

۳. تنظیم قرار ملاقاتهای حضوری با متخصصان و مسئولان مرکز مالی و تجاری بانک آمریکا

۴. مشاهده صورت حساب، پرداختهای معوقه و قسطهای پرداختی

۵. فعال‌سازی و مسدودسازی کارتهای اعتباری و بانکی

۶. انجام تراکنش و نقل و انتقالات مالی بین بانکی

آدیتیا باسین – مدیر بخش مشتریان و مدیریت تکنولوژی بانک آمریکا – در این باره می گوید: کاربران به مرور درخواهند یافت که دانش و هوشمندی دستیار صوتی اریکا افزایش می‌یابد به گونه‌ای که به شما در اتخاذ تصمیمات مالی نیز کمک می‌کند تا بتوانید از بودجه اقتصادی خود استفاده بهینه‌تری کنید.  

بر اساس تازه‌ترین گزارش ها، خدمات موبایل بانک در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا افزایش بی‌سابقه یافته است، به گونه ای که طبق آمار، بالغ بر  ۶۳ درصد از بزرگسالانی که از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند،  حداقل یک اپلیکیشن بانکی برای انجام خدمات و تراکنش‌های بانکی بر روی سیستم عامل موبایل خود دارند.

به گفته تحلیلگران، فضای مجازی، هوش مصنوعی و دستیارهای صوتی به طور قطع در آینده نه چندان دور نقش پررنگ و بسزایی در خدمات بانکی و نقل و انتقالات مالی ایفا کرده و حوزه‌های مختلفی را در بر خواهد گرفت. همانطور که بسیاری از غول‌های تکنولوژی برآورد کرده بودند، هوش مصنوعی جهان را خواهد بلعید. حال این امر که به سهولت امور و آسایش شهروندان می‌انجامد می‌تواند دردسرهای بزرگی را هم برای آن‌ها بیافریند. در هر صورت، استفاده درست و بهنگام از تکنولوژی است که می تواند در پیشرفت و گسترش جوامعه مختلف تاثیرگذار باشد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین