کد خبر: ۵۲۷۰۸۳
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱

پیام واضح رهبر انقلاب درباره حواشی بی‌فایده

بیانات صریح رهبر انقلاب درباره لغو کنسرت‌ها و در عین حال قرار گرفتن حاشیه به جای متن در بخشی حوزه‌ها، حاوی دو نکته کلیدی بود که مغفول واقع شد؛ نخست، ضرورت توجه مسئولان به عدم لغو کنسرت‌ها و بازنگری در رویه‌ غلطی است که برخی مسئولین در برخی شهرها در این رابطه در پیش گرفته‌اند و دیگر آنکه نباید برخی مسائل فرعی نظیر لغو چند کنسرت را به مسأله اصلی کشور تبدیل کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با دانشجویان در فرازی از بیانات‌شان تأکید کردند: «...فلان مدیرِ فلان تشکیلات یک ضعفی نشان می دهد، یک کار غلطی را فرضاً انجام میدهد، این را عَلم میکنند برای اینکه نظام جمهوری اسلامی را، نظام انقلابی را زیر سؤال ببرند! این کاری است که دشمن دارد میکند؛ باید بشدّت به آن توجّه داشته باشید. یکی از دوستان، اینجا قضیّه‌ی کنسرت‌ها را گفتند. در چند هزار کنسرت، مثلاً فرض کنید که پنج کنسرت تعطیل میشود؛ این را تعمیم میدهند، هیاهو، فریاد و از این قبیل که «کنسرت‌ها دارد تعطیل می شود»!

حالا مثلاً چند هزار کنسرت یا چند صد کنسرت اجرا شده، تعطیل هم نشده؛ [آنجا] چند کنسرت را تعطیل کرده‌اند! فلان مدیر و فلان مدیر و فلان مدیر در مجموعه‌ی مدیران -ده نفر، پانزده نفر، بیست نفر مِن‌باب‌مثال- یک خطائی کرده‌اند، یک غلطی کرده‌اند، یک ممشای نادرستی [داشته‌اند]، این را تعمیم میدهند نه‌فقط به مجموعه‌ی مدیریّتی کشور بلکه به مجموعه‌ی نظام جمهوری اسلامی! اینها کارهای دشمن است که با برنامه‌ریزی دارد انجام می گیرد.»

بیانات رهبر انقلاب به وضوح حاوی دو نکته کلیدی بود؛ نکته نخست اینکه رویه برخی مسئولین در لغو کنسرت‌های قانونی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برخی شهرها مجوز می‌گیرد، غلط است و رهبر انقلاب نیز با تعابیر تندی از این اقدام انتقاد کردند. لذا انتظار می‌رود برخی مسئولین در برخی شهرها که در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند و زمینه سوءاستفاده دشمنان انقلاب برای تخریب نظام اسلامی را با مستمسک قرار دادن این مسئله فراهم ساخته‌اند، از مواضع خود عدول کنند و بدین ترتیب امکان حاشیه سازی را سلب نمایند.

نکته دوم که به اندازه مسأله اول پراهمیت است، تشخیص مسائل اصلی و فرعی و اولویت بندی در توجه به مسائل اصلی است. مسئولان و اصحاب قلم باید در نظر داشته باشند که لغو چند کنسرت در میان برگزاری صدها کنسرت در طول هر سال، اگرچه اتفاق قابل پذیرشی نیست، نباید به مسأله اصلی کشور تبدیل شود و افکارعمومی را به جای توجه به چالش‌های پیش رو، درگیرِ لغو چند کنسرت و اتفاقاتی نظیر آن کرد؛ اتفاقاتی که بنا بر تأکید رهبری، منشأ آن اقدام فردی است و این اقدامات فردی ظرفیت این میزان توجه را ندارد.

بنابراین، انتظار می‌رود مسئولان در این زمینه دقت نظر جدی داشته باشند، تا در درجه اول موضوعات حاشیه‌ها را آنچنان با حساسیت مورد توجه قرار ندهد که به مسأله روز کشور تبدیل شود و در ادامه اگر مسئولی چنین اشتباهی کرد، رسانه‌ها و دیگر مسئولین مرتبط باید با دقت عمل، مانع از قرار گرفتن این حواشی در متن شود. انتظار می‌رود با توجه به صراحت کلام رهبر انقلاب، شاهد تبعیت همه مسئولین کشور در این حوزه‌ها باشیم و در این فقره‌ حاشیه‌ای نیز شاهد شنیدن خبر تازه لغو کنسرت و جنجال آفرینی تازه‌ای نباشیم.

کشور در شرایط کنونی برای پیمودن مسیری سخت، در عرصه‌های مختلف از جمله حوزه فرهنگ با چالش‌های بسیار جدی مواجه است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های اخیرشان از جمله در دیدارها با مسئولان و دانشجویان به شماری از این چالش‌ها اشاره کردند و از این منظر انتظار می‌رود، دغدغه‌مندان حوزه فرهنگی نیز با الاهم فالاهم کردنِ موضوعات، در اولویت‌بندی شان نسبت به مسائل کشور تجدیدنظر جدی داشته باشند.

منبع: تابناک
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین