کد خبر: ۵۲۷۵۳۶
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴

توصیه های بهداشتی ضروری برای مواجهه با گرد و غبار

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به پیش بینی وقوع گرد و غبار در روزهای آینده در استان توصیه کرد: شهروندان خوزستانی در صورت بروز هرگونه حمله تنفسی و یا تداوم یا تشدید علایم بیماریهای ریوی و تنفسی به پزشک و یا نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر شکرالله سلمان زاده در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اخطاریه شماره ۲ امروز (۱۶خردادماه) مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان مبنی بر وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید و فعال شدن کانونهای داخلی گرد و خاک، کاهش دید افقی و افزایش آلاینده گرد و خاک طی روزهای پنجشنبه تا سه شنبه هفته آینده ضمن هشدار در خصوص آثار سوء گرد و غبار بر سلامت افراد به ویژه گروه‌های آسیب پذیر، از شهروندان خوزستانی  می خواهیم جهت پیشگیری از بروز حوادث و عوارض زیان بار این پدیده توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: نوزادان، کودکان، نوجوانان، سالخوردگان، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و تنفسی به عنوان گروه‌های پر خطر و آسیب پذیر هنگام بروز پدیده گرد و غبار در منزل مانده و درها و پنجره‌ها را بسته نگه دارند.

وی گفت: افراد از فعالیت غیرضروری در خارج از منزل اجتناب کرده و در صورت اجبار به فعالیت در هوای آزاد ضمن به حداقل رساندن زمان مواجهه با این پدیده، حتما از ماسک‌های مخصوص گرد و غبار موجود در داروخانه‌های سطح شهر استفاده نمایند.

سلمان زاده اظهار کرد: افرادی که دارای بیماری‌های قلبی، تنفسی و آسم یا دارای علایمی مانند تنگی نفس، سرفه، خس خس و درد قفسه سینه هستند، ضمن مصرف به موقع داروهای خود، اقدامات احتیاطی و پیشگیری کننده را جدی گرفته بگیرند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: افراد در صورت بروز هرگونه حمله تنفسی و یا تداوم یا تشدید علایم بیماریهای ریوی و تنفسی به پزشک و یا نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

وی افزود: پرهیز از مصرف غذاهای چرب، استفاده زیاد از مایعات و لبنیات کم چرب و شستشوی مکرر بینی و دهان و همچنین پوشش مناسب مواد غذایی آماده مصرف در جلوگیری از بروز عوارض ناشی از گرد و غبار بسیار موثر است.

سلمان زاده اظهار کرد: با توجه به کاهش میزان دید در هنگام بروز گرد و غبار، از سفرهای غیرضروری اجتناب نمایید و چنانچه بنا به ضرورت در جاده بوده و در حال رانندگی هستند، ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با دقت و با سرعت مناسب رانندگی کرده و در صورت لزوم تا برطرف شدن شرایط حاد، اتومبیل را در نقطه امن متوقف نمایید.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین