کد خبر: ۵۲۸۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۸۵ - ۱۱:۰۳
برای تضمین پیروزی در افغانستان

توان ناتو کافی نیست

آفتاب‌‌نیوز :  ژنرال دیوید ریچارد که فرماندهی ناتو در افغانستان را برعهده دارد در سخنانش مدعی شد که سربازان نیروهای ائتلافی بیش از آن که به مبارزه با شبه نظامیان طالبان تمرکز کنند، توان خود را بر روی بازسازی افغانستان متمرکز کرده بودند. 

دیوید ریچارد که در کابل با فایننشیال تایمز سخن می‌گفت در ادامه سخنانش افزود: اگر از من پرسیده شود ناتو در حال پیروزی در افغانستان است یا خیر. پاسخ من منفی خواهد بود. ما توان لازم برای پیروزی در انتخابات را نداریم. البته من تمام تلاش خود را برای جلب اطمینان مردم با ناتو به کار خواهم گرفت. آن‌ها باید به سربازان ناتو و دولت خود اطمینان داشته باشند. 

این ژنرال انگلیسی در حال حاضر فرماندهی 31 هزار سرباز عضو ناتو از 37 کشور جهان را برعهده دارد ادعا کرد که پروسه جلب اطمینان مردم به مدت‌ها وقت نیاز خوهد داشت. 

ریچارد در ادامه سخنانش گفت: آنچه که در حال حاضر اولویت اصلی من محسوب می‌شود این است که توان ناتو برای مبارزه و دفاع از سرزمین آن‌ها تا چه اندازه برای خود افغان‌ها اهمیت دارد. در چند ماه آتی ما باید تمرکز خود را بر روی به ثبات رساندن وضعیت امنیتی و برنامه‌های بازسازی افغانستان قرار دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین