کد خبر: ۵۳۰۰۱۰
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸

اظهارات سردار مقیمی درباره عملکرد پلیس در کشف قتل‌های زنجیره‌ای و تجاوزهای سریالی

رئیس پلیس آگاهی ناجا به عملکرد این پلیس در سال گذشته پرداخت و گفت: کشف پرونده‌های قتل‌های زنجیره‌ای، سرقت مسلحانه از بانک‌ها و تجاوزهای سریالی و زنجیره‌ای از جمله عملکرد این پلیس در سال گذشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا در همایش سراسری رؤسای پلیس آگاهی فرماندهان انتظامی استان‌های سراسر کشور به اهداف این پلیس در سال جاری پرداخت و اظهار داشت: توسعه کیفی و کمی ماموریت‌ها، کاهش 50 درصدی زمان ارائه خدمات و کاهش 10 درصدی سالانه جرائم از جمله اهداف کلان این پلیس است.

به گزارش آفتاب نیوز به نقل از فارس؛ رئیس پلیس آگاهی ناجا به اولویت‌های پلیس آگاهی پرداخت  و تصریح کرد: مبارزه باقاچاق کالا، سرقت، جرائم خشن و اقتصادی از جمله آنهاست.

وی به نتایج و دستاوردهای پلیس آگاهی در سال 96 پرداخت و گفت: برگزاری 49 جلسه قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و راه‌اندازی 17 ایستگاه ایست و بازرسی در حوزه قاچاق که تمامی سیستم‌های پایشی مکانیزه در آن دیده شده و در مبادی ورودی و خروجی تعبیه شده و همچنین راه‌اندازی سامانه پایش مکانیزه‌دار از جمله آنهاست.

این مقام ارشد پلیس به افزایش 48 درصدی ارزش ریالی تشکیلات کالای قاچاق پرداخت و گفت: 31 مرحله طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا، دستگیری 89 مورد دلال ارزی و برگزاری 260 جلسه درون و برون سازمانی در قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله اقدامات ماموران پلیس آگاهی است.

مقیمی به حوزه سرقت پرداخت و افزود: برگزاری 49 جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت، رصد و مبارزه با فروش کالای مسروقه داخل خودرو در فضای مجازی و دستگیری 40 مال خر و همچنین تشدید برخورد با سارقان در حرکت، از جمله اقدامات خوب این پلیس است، همچنین اطلاعات 51 هزار نفر آنها جمع‌آوری شده است.

وی به جرائم جنایی اشاره و اظهار داشت: کشف پرونده قتل‌های زنجیره‌ای، سرقت مسلحانه بانک‌ها در 2 استان و همچنین پرونده تجاوزهای سریالی و زنجیره‌ای در یکی دو استان از جمله مواردی بود که کارآگاهان پلیس آگاهی توانستند با اشراف اطلاعاتی آنها را به سرانجام برسانند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: 2500 نفر در حوزه قتل، 317 نفر در خصوص آدم‌ربایی، 1400 نفر در خصوص تجاوز و 700 نفر به علت سرقت‌های مسلحانه در سال گذشته شناسایی و دستگیر شدند. همچنین 53 باند آدم ربایی که بیشتر مرتبط با مواد مخدر بود شناسایی و متلاشی شد.

مقیمی به رشد 20 درصدی تشکیلات پرونده‌های زمین‌خواری در سال گذشته پرداخت و گفت: در حوزه جعل و کلاهبرداری 56 هزار پرونده کشف شد و کنترل مجرمین و پشتبیانی اطلاعاتی پرونده‌های وارده در دستور کار قرار گرفت.

وی در خصوص عملکرد تیم تشخیص هویت گفت: تیم‌های DVA در سراسر کشور آماده به کار است و سال گذشته نیز در خصوص 3 حادثه سقوط هواپیما، زلزله کرمانشاه و ترور انجام شده عملیات‌های خود را به خوبی انجام دادند.

این مقام ارشد پلیس آگاهی با اعلام این مطلب که 3 میلیون نمونه چهره‌نگاری در سامانه تشخیص هویت داریم از راه‌اندازی روش نمونه برداری از نمونه اثر انگشت و پروفایل اثر انگشت‌نگاری که در دنیا بی‌سابقه است، سخن گفت.

مقیمی تصریح کرد: سال گذشته 400 هزار مورد پاسخ به استعلامات تائید صلاحیت انجام شده است.

وی به برنامه‌های این پلیس در سال 97 پرداخت و گفت:‌ارتقاء‌ توان عملیاتی پلیس، کاهش 10 درصصدی جرائم، برخورد با قاچاق کالا و اهتمام جدی در انهدام کالاهای قاچاق مکشوفه از جمله برنامه‌های این پلیس است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد:‌اهتمام جدی داریم برای اینکه قرارگاه مبارزه با سرقت و قاچاق کالا را به سرانجام برسانیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین