کد خبر: ۵۳۱۱۷۷
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴

بعضی فکر می‌کنند چون مسئولند حق دارند خانه 10 میلیاردی را 500 میلیون بخرند/ زمانیکه لیست اموال مسئولان را نتوانستیم بگیریم اموال را می‌توانیم پس بگیریم؟

قبح‌ها و نهی‌ها برداشته شده و بسیاری از مسئولان و مدیران فکر می‌کنند که اگر یک خانه 10 میلیاردی را 500 میلیون بخرند، حقشان است.
آفتاب‌‌نیوز :
یک عضو عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: طبق مصوبه مجلس مسئولان باید اموالشان را در لیستی اعلام می‌کردند اما این قانون اجرایی نشد. زمانیکه لیست اموال را نتوانستیم بگیریم؛ اموال را می‌توانیم پس بگیریم؟

عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده آمل و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به اظهارنظرهایی در خصوص حضور برخی مسئولان در پشت پرده مفاسد اقتصادی، گفت: قبح‌ها و نهی‌ها برداشته شده و بسیاری از مسئولان و مدیران فکر می‌کنند که اگر یک خانه 10 میلیاردی را 500 میلیون بخرند، حقشان است.

او ادامه داد: بعضی مسئولان فکر می‌کردند اگر وام تبصره‌ای با سود و بهره کم هست، اشکالی ندارد که ‌بگیرند. متاسفانه بده بستان‌هایی پیش آمد که قبح مسئله ریخته و قوانین و مقررات به آن معنا رعایت نشد. حتی قوانین و مقرراتی هم تصویب می‌شد که به این مسایل دامن زد. برای مثال در یک مجلسی عنوان می‌شد برای وام‌های کلان اصلا وثیقه و سند نگیرند و با یک سفته وام کلان بدهید. در این اتفاقات همه مقصر و مسئول بودند و بخش عمده‌ای از این تقصیرات به مجلس شورای اسلامی بر می‌گردد که مصوباتی داشته و باعث این گشاد بازی‌ها و مشکلات شده است.

این عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در حال حاضر شرایط به نقطه خوبی رسیده و برای مثال زمینی به آن معنی واگذار نمی‌شود. البته ممکن است که در ارز و خودرو و .. اتفاقاتی بیفتد اما دیگر آن اتفاقات عمومی که هر کسی بیاید در اراضی خارج از شهر و گرفتن موافقت اصولی اقدام کند، تا حدود زیادی کاهش یافته است. باید به پرونده آن‌هایی که زمینی را بی‌جهت گرفته‌اند رسیدگی شود و اینطور نیست که هرکسی که خورد، خورد و هرکسی برد، برد... این موضوع را قبول نداریم و قطعا رسیدگی خواهیم کرد.

یوسفیان ملا در خصوص سرنوشت طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان، تاکید کرد: پیش از این در مجلس مصوب کردیم تا مسئولان اموالشان را در لیستی اعلام کنند اما موفق نشدیم. زمانیکه لیست اموال را نتوانستیم بگیریم، اموال را می توانیم پس بگیریم؟ این موضوع هچل هفتی است که نه تنها به جایی نمی‌رسد بلکه ایجاد توقع و ناامنی می‌کند.

او ادامه داد: با توجه به قانون باید لیست اموال مسئولان را بگیریم و ببینیم مسئولان چه اموال و دارایی‌هایی دارند. اما متاسفانه با وجودی که 3 سال از تصویب این قانون می‌گذرد اجرا نشده است. باید ابتدا این قانون اجرا و همه متوجه شوند چه مسئولی چه اموال و دارایی‌هایی دارد بعد از آن رقبت برای تصویب قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان پیش می‌آید. اما به دلیل اینکه قانون ارائه لیست اموال مسئولان شکست خورده رقبتی برای تصویب قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان نیست.

این نماینده مجلس گفت: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی باید به مسئله فساد مسئولان ورود پیدا کند منتها ستاد برنامه‌هایش را الاهم و فلاهم کرده است اما باید به این مسئله ورود کند و قطعا ورود خواهد کرد. افرادی که برای امور معینی زمین گرفته‌اند اما زمین در این امور معین به مصرف نرسیده و جزو دارایی شده است باید پس بدهند و اگر مسئولانی هم در این بین باشند قطعا از آنها نیز پس خواهند گرفت. در خصوص دریافت وام کلان نیز به همین شکل است و باید کسانیکه وام گرفته‌اند آن را پس بدهند.

یوسفیان ملا با اشاره به خبرهایی درباره مصادره ویلایی توسط سردار فیروزآبادی، گفت: نیروهای نظامی و انتظامی باید بیش از همه متکی به قانون باشند. چون زمانیکه حکمی صادر می‌‌شود و تمردی صورت می‌گیرد، نیروی انتظامی پای حکم می‌ایستد. از موضوع به صورت دقیق اطلاع ندارم اما اگر خدایی ناکرده حکمی صادر شده باشد و یک شخصیت شاخص نظامی در مقابل حکم مقاومت کند این موضوع بسیار برای کشور خطرناک است.

او تاکید کرد: ستاد در جایی که متوجه شود ملک یا املاکی از غیر حق واگذار شده دیگر کاری به مسئول و غیر مسئول ندارد و باید موضوع بررسی شود. بسیاری از کسانیکه ملک یا وام‌های کلان گرفته‌اند غیر مسئول هستند. به زودی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در خصوص زمین‌ها تصمیم گرفته می‌شود.

منبع: اعتمادآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین