کد خبر: ۵۳۱۲۳۲
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳

ظریف: برجام سرجایش و محکم است

محمد جواد ظریف عصر امروز در حاشیه حضور در مراسم روز آفریقا در تهران تاکید کرد: برجام سرجایش و محکم است.
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر  امور خارجه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد سرنوشت برجام و مذاکرات ایران با اتحادیه اروپا در ارتباط با حفظ این قرارداد بین المللی  تصریح کرد: برجام سرجایش و محکم است.

وی با اشاره به روند مذاکرات ایران و دیگر کشورهای باقی مانده در برجام از جمله سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان  به سرپرستی اتحادیه اروپا تصریح کرد: باید ببینیم اعضای برجام و دیگر اعضای جامعه بین المللی  چقدر آمادگی دارند که اقدامات لازم را برای حفظ این توافق بین المللی انجام دهند.

وی تاکید کرد: تاکنون گفت‌وگوهای خوبی داشته‌ایم و باید ببینیم این  گفت‌وگوها تا چه حد به اقدام می‌رسد.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره مبارزات آزادی خواهانه مردم آفریقا  و تقدیر از این مبارزات افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی  بیشترین توجه را به آفریقا داشته است و ما خوشحال هستیم که روابط خوبی با آفریقا داریم.

وی همچنین به سفرهای خود به آفریقا در طول چندسال اخیر به همراه فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی ایران در راستای گسترش روابط ایران با کشورهای مختلف این قاره اشاره کرد و گفت: روابط ما با  کشورهای آفریقا بر اساس منافع مشترک و دیدگاه‌های مشترک نسبت به مسائلی همچون توسعه است و امیدواریم بتوانیم این روابط به نفع منافع ملت ایران و کشورهای آفریقایی گسترش دهیم .
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین