کد خبر: ۵۳۱۷۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳

وزیرخارجه ترکیه:بی ثباتی در ایران به نفع آمریکا نیست

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت که بی ثباتی در ایران به نفع هیچ کس نیست ، حتی به نفع آمریکا هم نخواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
اوغلو این مطلب را در پاسخ به خبرنگار شبکه تلویزیونی ان.تی.وی ترکیه درباره ایران بیان کرد. 

وی در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی درباره سوریه نیز گفت :بر اساس تفاهم امضا شده در مذاکرات آستانه و سوچی، ایران و روسیه به عنوان کشورهای ضامن دولت سوریه و ترکیه نیز به عنوان ضامن نیروهای معارض و مخالفان دولت دمشق تعیین شده اند، با این وجود هم اکنون نیروهای دولتی سوریه به مناطق کاهش تنش حمله می کنند. 

وی ادامه داد: روسیه، ایران و آمریکا در قبال نقض توافق کاهش تنش و آتش بس در سوریه مسوول هستند.

اوغلو با اشاره به توافق و تفاهم روسیه و آمریکا برای هماهنگی در خصوص جنوب سوریه بیان کرد: درگیری ها در سوریه به خصوص در مناطق کاهش تنش باید متوقف شود.

وی اظهار کرد: اگر این درگیری ها متوقف نشود، تمامی نتایج توافقات و راه حل های سیاسی در قالب روند آستانه، ژنو و سوچی اهمیت و ارزش خود را از دست خواهد داد. 

وزیر خارجه ترکیه همچنین گفت: اگر شرایط کنونی ادامه یابد، هرج و مرج و تنش در سوریه ادامه خواهد داشت و بر این اساس لازم است که هر کسی به تعهدات خود طبق توافقات آستانه و سوچی عمل کند. 

وزیر امورخارجه ترکیه افزود: ما موضع خود را در این خصوص اعلام کردیم و آمریکا نیز در این باره مسئول است چرا که با روسیه یک توافق دوجانبه امضا کرده اند و باید تدابیر لازم را برای توقف درگیری ها در مناطق کاهش تنش صورت دهند. 

وی تاکید کرد: ما در خصوص کاهش تنش و درگیری توافق کرده ایم اما اکنون حملات در مناطق کاهش تنش انجام می شود و نمی توانیم نسبت به این امر بی تفاوت باشیم. 

چاووش اوغلو تاکید کرد: متاسفانه این گونه اتفاقات و ادامه درگیری ها در مناطق کاهش تنش اعتماد بین کشورها را نیز مخدوش می کند. 

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین