کد خبر: ۵۳۲۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

ژاپن سطح آمادگی نظامی خود در برابر کره شمالی را کاهش داد

«با بهبود نسبی شرایط در شبه جزیره کره» و توقف پرتاب‌های موشکی بالستیک قاره پیمای کره شمالی و آزمایش‌های اتمی این کشور، ژاپن از «کاهش سطح آمادگی نظامی ارتش» این کشور در برابر کره شمالی خبر داد. سطح آماده باش نظامی ژاپن در حالی کاهش می‌یابد که قرار است 'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا در سفری به کره شمالی در روز‌های آینده با مقام‌های این کشور درباره اجرای توافقات سران دو کشور در سنگاپور، گفتگو کند.
آفتاب‌‌نیوز :
«با بهبود نسبی شرایط در شبه جزیره کره» و توقف پرتاب‌های موشکی بالستیک قاره پیمای کره شمالی و آزمایش‌های اتمی این کشور، ژاپن از «کاهش سطح آمادگی نظامی ارتش» این کشور در برابر کره شمالی خبر داد.

به گزارش ژاپن تایمز، سطح آماده باش نظامی ژاپن در حالی کاهش می‌یابد که قرار است 'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا در سفری به کره شمالی در روز‌های آینده با مقام‌های این کشور درباره اجرای توافقات سران دو کشور در سنگاپور، گفتگو کند.

این گزارش می‌افزاید: از زمانی که کره شمالی و آمریکا وارد گفتگو شده اند فشار‌ها بر ژاپن برای کاستن از سطح آمادگی نظامی ارتش افزایش یافته است.

ژاپن پیش از این ناوشکن‌های مجهز به سامانه راداری «ایجیس» خود را به صورت ۲۴ ساعته در دریای شرقی به حال آماده باش در می‌آورد تا مراقب پرتاب‌های موشکی بالستیک کره شمالی و ردیابی آن‌ها باشند، اما وزارت دفاع این کشور در بیانیه‌ای از توقف این برنامه خبر داده است.

این وزارتخانه اعلام داشت که دستور آماده باش برای این ناوشکن‌ها را در پایان ماه ژوئن لغو کرده است.

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد در صورت تغییر شرایط، این ناوشکن‌های مجهز به رادار ایجیس را به صورت فوری دوباره مستقر می‌کند.

این در شرایطی است که ژاپن قبل از این برخی از برنامه‌های تمرینی مردمی را برای پناه گرفتن در پناهگاه‌ها در صورت حمله موشکی کره شمالی به حال تعلیق دراورده بود.

روابط آمریکا و کره شمالی نیز تا اندازه‌ای بهبود یافته است و طرفین همچنان برای کاهش بحران در شبه جزیره کره در حال رایزنی و گفتگو هستند.

روزنامه آساهی ژاپن هم گزارش کرده است که پیرو سیاست‌های آمریکا برای گفتگو با کره شمالی، توکیو تصمیم گرفته است تا سطح آماده باش را کاهش دهد.

ژاپن همچنان در تلاش است تا اطلاعات بیشتری در باره روند گفتگو‌های کره شمالی و آمریکا بدست آورد و علاقه‌ای ندارد که در این وضعیت در حاشیه قرار گیرد.

'شینزو آبه' نخست وزیر این کشور در ماه‌های گذشته بار‌ها ابراز امیدواری کرده است که با بهبود شرایط بتواند به طور مستقیم با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی دیدار و گفتگو کند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین