کد خبر: ۵۳۲۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸

افزایش مصرف بنزین در زاهدان با ورود کارت‌های سوخت مهاجر

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: ورود بی سابقه کارتهای سوخت مهاجر به منطقه زاهدان مصرف بنزین در شهر زاهدان را در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 کورش بالا دست افزود: مصرف بنزین در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در تمامی نواحی منطقه رشد داشته و این رشد مصرف در سراوان کمتر و در زاهدان بیشتر از سایر نواحی منطقه بوده است.

کورش بالادست سرازیر شدن کارتهای سوخت از سایر استان‌ها و سوختگیری در جایگاه‌های منطقه توسط افراد سودجو را دلیل اصلی این افزایش مصرف عنوان کرد و گفت: بدلیل اختلاف قیمت سوخت در کشورهای همسایه، این فرآورده‌ها به آن سوی مرزهای استان سیستان و بلوچستان قاچاق می‌شود‌.

وی با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی رشد مصرف بنزین منطقه نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: بدلیل اجرای طرح کدینگ در شهرستان سراوان‌، افزایش مصرف بنزین در این شهرستان رشد متعارف ۵ درصد و در زاهدان بدلیل ورود کارت‌های غیر مجاز ۳۴ درصد افزایش داشته است‌.

مدیر منطقه زاهدان مقدار افزایش بنزین در نواحی زابل و خاش را نیز در این مدت به ترتیب ۲۰ و ۲۸ درصد اعلام کرد و افزود ، افزایش مصرف در این نواحی نیز متأثر از ورود کارت‌های مهاجر است.

دبیر کارگروه سوخت استان ضمن قدردانی از همکاری سازمان های نظارتی استان، مشارکت تمامی سازمان های ذیربط و کارگروه‌های استانی را در زمینه پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت ضروری خواند‌.

کورش بالادست، نصب دوربین های آی پی دار در جایگاه های سوخت، بکارگیری کارتخوان‌های جدید بر روی تلمبه‌‌های فروش، توزیع کالابرگ الکترونیک با استفاده از زیر ساخت بانکی، انجام بازدیدهای مشترک از مجاری عرضه، اجرای طرح کدینگ در شهرستان سراوان، همکاری کامل با دستگاه‌های نظارتی و حضور موثر در کارگروه‌های استانی را از جمله طرح‌های در حال اجرا و اجراشده منطقه زاهدان در زمینه پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت بیان کرد.

اقتصاد آنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین